تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آذر 1401 - 7:58
کد خبر : 6603

رأی دقیق و قاطع قاضی به مردم آرامش خاطر می دهد

رأی دقیق و قاطع قاضی به مردم آرامش خاطر می دهد
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: هنر قضات با دانش این است که با تکیه بر سواد و معلومات در حوزه های مختلف بتوانند معترضان را از اغتشاشگران تفکیک کنند.

به گزارش مهر، محمدباقر الفت شنبه شب در دیدار با رئیس کل دادگستری کردستان و قضات مرکز استان در سنندج اظهار داشت: خدمت جهادی به مردم کردستان اجر بسیار بالایی دارد و باید به این استان محروم توجه بیشتری شود.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی اقدامات بزرگ و ارزشمندی در استان کردستان انجام شده اما برای محرومیت زدایی از این استان باید تلاش‌های بیشتری از سوی مسئولین انجام شود و به مطالبات مردم رسیدگی شود.نسیم صبا از

الفت بر لزوم تفکیک بین افراد معترض و اغتشاشگر توسط قضات تأکید کرد و گفت: هنر دستگاه قضائی و قضات بادانش این است که با تکیه بر سواد و معلومات در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این افراد را شناسایی و تفکیک کنند.

وی تصریح کرد: قلم قاضی و رأی دقیق و قاطع وی به مردم آرامش خاطر می‌دهد و صدور احکام مبتنی بر شریعت، قانون، استدلال و منطق در جامعه امنیت ایجاد می‌کند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه اظهار کرد: ما مسئولین به عنوان سربازان این انقلاب و نظام ولایی موظفیم تا فرهنگ انقلابی را حفظ و اشاعه نمائیم.

الفت خاطرنشان کرد: این معاونت در پی تحکیم اخلاق حرفه‌ای و فرهنگ سازمانی در میان جامعه قضات کشور است و به دنبال این است تا قضات با دادرسی نوین و الکترونیک بیشتر آشنا شده و پویایی بیشتری در دادگستری‌های سراسر کشور ایجاد شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه حجم کار قضات را بالا توصیف کرد و افزود: باید به قضات و خانواده‌هایشان توجه بیشتری شود تا با فراغ بال بتوانند به امر قضاوت بپردازند.

حجت الاسلام حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: خوشبختانه در دو سال اخیر ۳۵ درصد از شعب نامتعارف استان، متعارف شده و مقرر شده تا پایان سال جاری تمامی شعب استان متعارف شوند.

وی بر لزوم توجه بیشتر به استان محروم کردستان تأکید کرد و افزود: تعداد درخواست‌های انتقالی قضات از استان بالاست و می‌طلبد تا با تخصیص امکانات بیشتر و همچنین جذب قضات بومی، زمینه ماندگاری قضات در استان فراهم شود.

همچنین در این دیدار چند تن از قضات به بیان مشکلات و مسائل قضائی استان پرداختند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.