تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 5:44
کد خبر : 11637

دولت خود را با معیارهای اسلامی ارزیابی کند

دولت خود را با معیارهای اسلامی ارزیابی کند
خطیب جمعه کرمان گفت: اهل فکر و همچنین دولت باید خود را با معیارهای اسلامی ارزیابی و در راستای رفع موارد فساد اقدام کنند.

به گزارش نسیم صبا از مهر، حجت الاسلام امان الله علیمرادی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر کرمان گفت: هفته دولت فرصتی برای نقد و ارزیابی عملکرد دولت است.

وی اظهار داشت: اهل فکر و همچنین دولت باید خود را با معیارهای اسلامی از جمله فقرزدایی، توازن اقتصادی، حاکمیت خوبی‌ها و معروف‌ها، دور کردن بدی‌ها، ظلم، فساد، نابرابری و تبعیض ارزیابی کنند.

امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: ارزیابی یک وظیفه اخلاقی، فردی، اجتماعی و سیاسی است و دولت باید نقاط قوت و ضعف را شناسایی و موارد فساد و صلاح را بررسی و در راستای رفع فساد و مشکلات اقدام کند.

وی افزود: دولت ضمن حرکت به سوی اصلاح، نه ظلم کند و نه زیر بار ظلم برود، فقر ستیز باشد و طغیانگر نباشد و جلب رضایت توده‌های مردم را مد نظر قرار دهد که اینها از معیارهای اسلامی است.

حجت الاسلام علیمرادی با تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع) و تبریک روز پزشک گفت: این روزها یادآور حادثه غمبار دفتر رئیس جمهور و نخست وزیر و شهادت شهید رجایی و باهنر است.

وی ادامه داد: این ۲ مرد بزرگ انقلابی، سربلند و مایه سربلندی بودند و در همه خوبی‌ها از جمله معرفت دینی و اخلاقی، اعتقاد به قیامت، خدمتگزاری به مردم و وقت شناسی در حد اعلی و ممتاز بودند که خدا پاداش این مجاهدت‌ها را با شهادت داد و نام نیک آنان در ادبیات اسلامی بر سر زبان‌ها افتاد.

امام جمعه موقت کرمان تاکید کرد: شهید باهنر از مفاخر ایران اسلامی و دیار کریمان و مردی دانشمند، خدوم، انقلابی، اخلاق مدار و شخصیتی الگو برای آحاد جوانان و نوجوانان بود.

وی با بیان اینکه اهل تبیین و تفسیر که نقشی در قلم، هنر و بیان دارند باید ویژگی‌های شخصیت‌های ممتاز شهید رجایی و باهنر را به نسل جوان نشان دهند تا این افراد مرجع علمی اخلاقی و سیاسی جوانان ما شوند افزود: این حق مفاخر ما است.

وی با اشاره به اربعین اباعبدالله الحسین (ع) و مصیبت‌های صحرای کربلا و ویژگی‌های انسان با تقوا گفت: انسان باتقوا خشم خود را منشأ عمل قرار نمی‌دهد و آتش فتنه دشمنان و بر هم ریختگی در جامعه را فرو می‌نشاند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.