تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مرداد 1402 - 9:51
کد خبر : 11255

دولت برای اصلاح بودجه ۱۴۰۲ لایحه دوفوریتی به مجلس فرستاد

دولت برای اصلاح بودجه ۱۴۰۲ لایحه دوفوریتی به مجلس فرستاد
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از ارسال لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۲ با قید دوفوریت‌ به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، به گفته سیدمحمد حسینی لایحه دوفوریتی اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور به‌منظور رفع ابهام از برخی احکام قانون بودجه، حفظ تعادل و تراز منابع و مصارف بودجه عمومی کشور و جلوگیری از کسری بودجه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

وی افزایش قابلیت اجرای قانون بودجه ۱۴۰۲ را از دیگر دلایل تهیه و ارسال اصلاحیه این قانون به مجلس عنوان کرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس با ذکر برخی اشکالات قانون بودجه خاطرنشان کرد: مفاد این لایحه موجب فراهم کردن امکان تولید بیشتر نفت و تنوع‌بخشی به شبکه فروش نفت، زیر نظر وزارت نفت خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه موضوع تعیین قیمت قیر نسبت به قانون بودجه ۱۴۰۲ موجب جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال خواهد شد، ادامه داد: در خصوص شرکت‌های زیان ده که عملاً با ناترازی مالی مواجه هستند نیز با اجرای حکم موضوع ماده ۴ به ناترازی آنها افزوده خواهد شد.

وی تصریح کرد: مصارف سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بر اساس تبصره ۱۴ قانون از پیش تعیین شده است و نمی‌تواند در موارد دیگر به جز یارانه مصرف شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: اجرای جز (۶) بند (الف) تبصره ۱۲ بودجه ۱۴۰۲، بار مالی برای دولت ایجاد می‌کند که تنها بخشی از اعتبار آن پیش‌بینی شده است.

حسینی افزود: در خصوص شهدایی که فاقد حکم حقوقی هستند و مستخدم دستگاه اجرایی خاصی نبوده‌اند، والدین آنها از منافع این حکم محروم می‌شوند.

وی با بیان اینکه مالیات حقوق و مزایای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهش و فناوری ۱۰ درصد تعیین شده است، متذکر شد: برخی اصلاحات دیگر در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ نیز موجب افزایش قابلیت اجرای این قانون خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.