تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 6:14
کد خبر : 13388

دست پُر وزیر فرهنگ برای خراسان جنوبی‌ها

دست پُر وزیر فرهنگ برای خراسان جنوبی‌ها
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز دست پُر به خراسان جنوبی سفر کرد و قول هایی ویژه برای جهش حوزه فرهنگ و هنر این استان را داد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، محمد مهدی اسماعیلی عصر جمعه در دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان حوزه قرآن و مسجد خراسان جنوبی اظهار کرد: طی دو سال اخیر شعار اصلی دولت سیزدهم در حوزه فرهنگی کشور عدالت فرهنگی بوده و کارهای گوناگونی در این زمینه نیز انجام شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر بسیار ناچیز بوده است، گفت: متأسفانه جایگاه والای فرهنگ و هنر نیز نادیده گرفته شد و پیامدش مشکلاتی است که امروز در بخش‌های مختلف داریم.

اسماعیلی با بیان اینکه باید از تصدی گری خارج شویم و در حوزه حمایت و نظارت گری قرار بگیریم، افزود: خارج شدن از حوزه تصدی گری به این معنا است که دولت در حوزه نظارت، حمایت و تسهیل گری قرار بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه جبهه فرهنگی بخش‌های غیر دولتی و مردمی هستند که با انگیزه وارد فعالیت‌های فرهنگی و هنری شده‌اند، اظهار کرد: بایستی نخبگان و دغدغه مندان مسئولیت را حوزه فرهنگ بر عهده داشته باشند.

اسماعیلی با بیان اینکه در خراسان جنوبی دو دسته کار شامل یک دسته کارهای عمرانی و زیر ساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر انجام خواهد شد، گفت: تکمیل سالن علامه فرزان و تالار شهر بیرجند را حتماً انجام خواهیم داد و مصوبه مورد نیاز را از دولت خواهیم گرفت.

وی بیان کرد: برای انجمن‌های نمایشی، موسیقی، هنرهای تجسمی و ادبی و غیره به صورت سرانه در استان مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده خواهد شد تا در این زمینه نیز کمکی کرده باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن در سال گذشته به دنبال این بود تا چراغ فرهنگ و هنر را خاموش کند، گفت: اما امروزه فیلم اول امروز در سینماهای کشور ۲۷۱ میلیارد تومان فروخته شده است.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه در حوزه عفاف و حجاب و فرهنگ حرف درگوشی با کسی نداریم، یادآور شد: باید قانون عفاف و حجاب را اجرا می‌کنیم و از مرزهای اخلاقی در جامعه ایرانی اسلامی صیانت خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برای همه مراکز فرهنگی و هنری در خراسان جنوبی که نیاز به تجهیز دارند اعتباری در نظر گرفته خواهد شد، اظهار کرد: قول‌هایی که داده ایم را در کوتاه مدت عملیاتی می‌کنیم و تا یکی دوماه آینده شاهد تحقق این قول‌ها خواهید بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.