تاریخ انتشار : دوشنبه 5 تیر 1402 - 4:59
کد خبر : 10576

خسته نباشید نماینده ولی فقیه دراستان به دادستان، قضات و کارمندان دادسرای کرمان

خسته نباشید نماینده ولی فقیه دراستان به دادستان، قضات و کارمندان دادسرای کرمان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با حضور در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه به تمامی دست اندرکاران عرصه عدالت گستری در استان کرمان، به تلاشگران این عرصه تبریک و خسته نباشید گفت.

به گزارش نسیم صبا:حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در دیدار با قضات و کارکنان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ضمن اشاره به این مطلب که قضات تلاش می کنند که احکام صادره از سوی آنها مبتنی بر مبانی پذیرفته شده باشد، افزود: اگر کسی در مرحله تمکین حکم لنگید، فسق است که در آیات قرآن به آن پرداخته شده است.

وی بیان کرد: صدور حکم مترقی نیاز به قانون مترقی دارد و این قوانین در اسلام وجود دارد و باید این موضوعات را استخراج کنیم، مراحل قانونی را طی و آن را اجرا کنیم.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که قاضی باید آگاه، آزاد و باانگیزه باشد، تاکید کرد: قاضی باید قوانین را به خوبی بداند و انگیزه لازم برای اجرای عدالت را داشته باشد.

وی ادامه داد: قاضی که دارای کلام و قلم نافذ است؛ همچنین باید حریت و آزادی داشته باشند و در صدور حکم تحت تاثیر هیچ جوی قرار نگیرد و با وجود این مسایل عدالت محقق خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان نیز از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان از دستگاه قضایی تقدیر کرد و گفت: نقش دادسراها در امنیت مردم و جامعه و در اجرای سیاست های قوه قضاییه بسیار مهم وتاثیرگذار است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی ادامه داد: با توجه به اینکه در پرونده های کیفری، مردم برای احقاق حق خود ابتدا به دادسرا مراجعه می کنند و از این رو دادسراها پیشانی دادگستری محسوب می شوند و دادسرای مرکز استان از جایگاه برتری برخوردار است.

وی ضمن اشاره به این مطلب که باید به صورت ویژه از زحمات همکاران ما در دادسراهای سراسر استان تقدیر شود، اظهارداشت: پرتلاش با انگیزه و در صحننه هسند و تمامی مسائیل استان را به خوبی رصد کرده اند و امورات مورد نظر در مرکز استان و نظارت بر دادسراهای شهرستان ها را به خوبی به انجام رسانده اند و امروز رضایت مندی خوبی از دادسراها وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز با اشاره به این مطلب ۴۰ درصداز ورودی های استان مربوط به دادسراهاست، بیان کرد: در حال حاضر ۱۶ دادستان در سطح استان در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

مهدی بخشی یادآور شد: از مجموع مراجعین به دادسراهای استان کرمان در سال گذشته ۴۴ درصد شاکی و ۵۶ درصد متهم بوده اند و در مجموع ۹۰ درصد متهمان مرد و ۱۰ درصد زن بوده اند.

وی ضمن بیان این مطلب که در سال ۱۴۰۰ رتبه اول جرایم به سرقت اختصاص داشته و ضرب و جرح و توهین در رتبه های بعدی قرار داشته اند، تصریح کرد: در سال گذشته رتبه اول جرایم مربوط به ضرب و جرح بوده و سرقت و توهین در رتبه های دوم و سوم قرار داشته اند.

مدعی العموم در استان کرمان با اشاره به این مطلب که در سال گذشته ساماندهی ارتباط مستقیم مردم با دادسرا راه اندازی شده است، تاکید کرد: شخص دادستان مرکز استان، یکی از همکاران قضایی و یکی از همکاران اداری به صورت مستمر مطالب رسیده به این سامانه را پیگیری می کنند.

بخشی ضمن اشاره به توجه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان به اجرای اولویت های ۱۴ گانه، تصریح کرد: عمل با قدرت به سند تحول قضایی، مبارزه جدی با فساد، شناسایی و تشویق افراد زحمتکش در دستگاه قضایی، برخورد با بر هم زنندگان امنیت روانی مردم و به اتمام رساندن پرونده ها از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری به قوه قضاییه بوده است که این موارد به صورت ویژه در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان مورد پیگیری قرار دارند.

وی گفت: در بحث حقوق عامه مایل هستیم موضوع تامین آب شرب مردم را پیگیری کنیم تا انتقال آب از غرب کشور یا خلیج فارس هر چه زودتر به سرانجام برسد زیرا این امر برای استان کرمان اهمیت ویژه ای دارد.

دادستان مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۰ درصد جمعیت استان را اتباع تشکیل می دهند، عنوان کرد: موضوع اتباع بیگانه و ارتکاب جرایم خشن از سوی این افراد، از نگرانی های اصلی مردم استان است و از این رو این موضوع را به صوررت ویژه در دستور کار داریم و معتقدیم برای انجام ساماندهی لازم در این حوزه نیاز به عزم ملی است.

بخشی اظهارداشت: پیگیری مسائل مربوط به سرقت، عفاف و حجاب، برخورد با اراذل و اوباش و نزاع های دسته جمعی، تجمیع کارگاه های ضایعاتی نیز در اولویت دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان قرار دارد.

وی رصد ماهانه وضعیت مراکز نگهداری کودکان، اطفال و نوجوانان حاضر در مراکز بهزیستی را نیز از اولویت های دادسرای کرمان برشمرد و ادامه داد: نظارت و بازدید از مراجع انتظامی نیز از اولویت های ماست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.