تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 - 6:18
کد خبر : 14129

جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش فردا رونمایی می‌شوند

جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش فردا رونمایی می‌شوند
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش فردا در قالب یک نمایشگاه در تهران رونمایی می‌شوند.

به گزارش نسیم صبا از مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش شب (جمعه) در برنامه صف اول که از شبکه خبر سیما پخش شد، درباره رونمایی از دستاوردهای جدید این نیرو، اظهار داشت: ما برای این کار دو بخش نمایشگاهی در تهران و بندرعباس پیش‌بینی کردیم. بخش اول فردا در تهران در حوزه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این نمایشگاه، دستاوردهای نیروی دریایی ارتش در حوزه‌های قطعه‌سازی، توانمندی در بخش نرم، شناورهای حوزه‌های زیر سطحی و سطحی و به طور عام بدون سرنشین‌ها در همه حوزه‌های پروازی، شناوری و زیر سطحی حضور دارند.

دریادار ایرانی، گفت: در این نمایشگاه شاهد رونمایی از چند جلد کتاب که با توجه به فرمان فرماندهی معظم کل قوا در حوزه فرهنگ‌سازی دریایی تدوین شده و یک اثر پویانمایی نیز خواهیم بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به دومین نمایشگاه این نیرو که در بندرعباس برگزار خواهد شد، عنوان کرد: نمایشگاه ما در بندرعباس با توجه به حجم توانمندی‌هایی که در آنجا وجود دارد، وسیع‌تر و مفصل‌تر خواهد بود. با توجه به حجم توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها این نمایشگاه در همه حوزه‌ها مانند موشکی، اژدر و سایر تجهیزات در آن به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: دستاوردهای مختلف در حوزه جنگ الکترونیک و آخرین دستاوردهای دست صنایع دفاعی کشور که توسط جوانان در دانش بنیان‌ها و نخبگان در دانشگاه‌ها و صنعت رقم خورده است نیز بخش دیگری از این نمایشگاه خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، با اشاره به سایر دستاوردهای برگزاری رزمایش‌های مشترک، اظهار کرد: از لحاظ آموزشی و انتقال تجربه یک سرفصل جداگانه بسیار حائز اهمیت است که این مورد نیز رخ داده است چون هنگامی که جلسات هماهنگی و در کنار آن، آموزش‌های کوتاهی برگزار می‌شود، تبادل تجربه و انتقال دانش بسیار اهمیت دارد و پس از برگزاری این جلسات وارد فاز عملیاتی می‌شود.

وی افزود: در این عملیات علاوه بر شناورها یگان‌های پروازی نیز حضور دارند. این هماهنگی علی رغم پیچیدگی‌های خود امروز حاصل شده و از جنبه فرماندهی و کنترل بسیار اثرگذار است و خود را نشان می‌دهد.

دریادار ایرانی پیام اصلی برگزاری رزمایش‌های مشترک در منطقه را توان تامین امنیت در منطقه دانست و تاکید کرد: پیام اصلی رزمایش‌های مشترک در منطقه این است که امروز برای تامین امنیت و ایمنی کشتیرانی نیاز به حضور کشور ثالث وجود ندارد و کشورهای منطقه می‌توانند با همکاری یکدیگر امنیت را برقرار کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سوالی در خصوص واکنش کشورهای منطقه به رونمایی و الحاق ناوشکن دیلمان، تصریح کرد: واکنش کشورهای منطقه در مجموع مثبت بود. به این دلیل که امروز کشتیرانی در دریای خزر به خاطر شرایط ویژه و افزایش حجم تبادلات موجب شده تا نگاه همه به اقتصاد دریایی با توجه به اینکه دریا می‌تواند شکوفایی در همه ابعاد ایجاد کند، وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اقتصاد صرفاً داد و ستد و انتقال کالا نیست و حوزه‌های فنی و تخصصی را به همراه دارد. یک ظرفیتی در حوزه کشتی‌سازی با توانمندی بالا در ساحل جنوبی دریای خزر در سواحل شمالی ما ایجاد شده است. به این مفهوم که می‌تواند به بخش تجاری کمک شایانی انجام دهد و اگر امروز می‌توانیم یک ناو شکن در آنجا بسازیم ساخت کشتی‌های غیرنظامی خیلی کار سختی نیست و به راحتی قابل انجام است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.