تاریخ انتشار : یکشنبه 11 تیر 1402 - 10:51
کد خبر : 10662

توسط امور پژوهش شرکت گاز استان کرمان صورت پذیرفت؛ بازدید از روند اجرای فاز اول پروژه پژوهشی “جداسازی اتوماتیک عوارض زمینی با استفاده از یادگیری عمیق”

توسط امور پژوهش شرکت گاز استان کرمان صورت پذیرفت؛  بازدید از روند اجرای فاز اول پروژه پژوهشی “جداسازی اتوماتیک عوارض زمینی با استفاده از یادگیری عمیق”
در ابتدای هفته‌ جاری، همکاران شرکت گاز استان کرمان به منظور بازدید از روند اجرای فاز اول پروژه پژوهشی "جداسازی اتوماتیک عوارض زمینی با استفاده از یادگیری عمیق" به سایت دانشگاه شهید باهنر کرمان مراجعه و بر روند اجرا نظارت نمودند.

به گزارش نسیم صبا: در این بازدید آزمایشات اولیه نشان داد که با توجه به استفاده از تکنولوژی‌های مبتنی بر یادگیری عمیق، قابلیت جداسازی عوارض زمینی در شبکه گاز با دقت بسیار بالا بهبود یافته و تعداد اختلالات و خسارات به شبکه به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.
برای جداسازی عوارض، سیستم از طریق استفاده از داده‌های GIS و نقشه‌های رقمی، ابتدا با استفاده از شناسایی الگوهای حجمی به طور خودکار مناطق دارای عوارض زمینی را شناسایی می‌کند و سپس با بکارگیری شبکه‌های عصبی پیچشی، عوارض زمینی را از شبکه جدا می نماید.
در طول بازدید همکاران شرکت گاز استان کرمان از فاز اول پروژه “جداسازی اتوماتیک عوارض زمینی با استفاده از یادگیری عمیق”، مشکلات و نیازهای مربوط به اجرای پروژه توسط شرکت دانش بنیان فنی و مهندسی داده کاوی ویرا ژرف کویر مطرح گردید.
با همکاری شرکت گاز، تصمیم گرفته شد برای بهبود، اقدامات لازم صورت پذیرفته و نیازهای مربوط به پروژه برآورد گردند، از این رو، امیدواریم با بهره‌گیری از تخصص‌های مختلف و همکاری بین شرکت گاز استان کرمان و شرکت دانش بنیان فنی و مهندسی داده کاوی ویرا ژرف کویر، پروژه با دقت و بهبود عملکرد اجرا گردد و زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری از تکنولوژی یادگیری عمیق در شبکه گاز ایجاد شود.
همچنین، در جلسه با همکاران شرکت دانش بنیان فنی و مهندسی داده کاوی ویرا ژرف کویر، مقرر شد که یکی از ناظران پروژه به صورت هفتگی از مراحل کدنویسی و شبیه‌سازی پروژه بازدید نموده و به بررسی پیشرفت آن‌ها بپردازد.
این اقدام می‌تواند ضمن بهبود کیفیت و موثر بودن پروژه، مدیریت زمان اجرای پروژه را با دقت بیشتری تضمین نماید.
به‌طور کلی، شرکت گاز استان کرمان بر این باور است که بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته همچون هوش مصنوعی و یادگیری عمیق، می تواند برای بهبود کیفیت و عملکرد شبکه گاز استانی بسیار موثر بوده و از طرفی در زمان وقوع حوادث و بحران ها مقرون به صرفه باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.