تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 فروردین 1401 - 12:20
کد خبر : 1548

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: ۷۵ درصد از باغ های پسته کرمان خسارت دیده اند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: ۷۵ درصد از باغ های پسته کرمان خسارت دیده اند
- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از خسارت سرمازدگی به ۷۵ درصد از باغ های پسته استان کرمان خبر داد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه نشست اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به برودت شدید هوا و سرمازدگی باغ‌های پسته این استان طی روزهای اولیه سال جاری و با پیگیری‌های انجام شده، امروز جلسه اضطراری در این خصوص با حضور وزیر جهاد کشاورزی استاندار کرمان، مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی، مدیرعامل بانک کشاورزی، مدیر عامل صندوق توسعه ملی، رئیس اتاق بازرگانی کرمان برگزار می‌شود.

وی در خصوص میزان خسارت وارد شده به باغ‌های پسته کرمان بیان کرد: گزارش‌های اولیه انجام شده بیانگر این است بیش از ۷۵ درصد از اراضی باغی پسته این استان بین ۳۰ تا ۹۰ درصد دچار خسارت سنگین شده که عملاً موجب از بین رفتن محصول پسته شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به برآورد اولیه می‌توان میزان خسارت وارده در سطح باغ‌های شهرهای شمالی استان کرمان شامل رفسنجان، کرمان، شهربابک، سیرجان، زرند، راور و انار را بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود جبران بخشی از خسارت‌های وارد شده به باغ داران پسته از محل منابع صندوق بیمه محصولات کشاورزی و استمهال وام‌های کشاورزان و نیز تخصیص منابع جدید برای باغات خسارت دیده صورت پذیرد.

پورابراهیمی با تشکر از توجه ویژه وزیر جهاد کشاورزی و نیز استاندار کرمان گفت: امیدواریم پیگیری‌های صورت گرفته در کمیسیون اقتصادی مجلس تصمیمات مناسبی در جلسه اضطراری با وزیر جهاد کشاورزی در خصوص جبران بخشی از خسارت‌های وارده اتخاذ شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.