تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آذر 1402 - 5:52
کد خبر : 14234

تسهیل ارتباط خانواده زندانی با مسوولان زندان اهمیت زیادی دارد

تسهیل ارتباط خانواده زندانی با مسوولان زندان اهمیت زیادی دارد
رییس حفاظت و اطلاعات ارشد قوه قضاییه در استان کرمان گفت: تسهیل ارتباط خانواده زندانیان با مسوولان زندان اهمیت زیادی دارد و می تواند به بستن گلوگاه فساد کمک کند.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، محسن نیک ورز ظهر سه شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس جدید حفاظت و اطلاعات اداره کل زندان های استان کرمان بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید رفتار با زندانیان در چارچوب موازین شرعی و در راستای معارف اسلامی و دینی باشد.

وی رویکرد نظام زندانبانی اسلامی در جمهوری اسلامی ایران را تاکید بر این دانست که ضمن مجازات مجرمان، بایستی در جهت اصلاح و تربیت مجرمان نیز تلاش شود.

نیک ورز با اشاره به اینکه در این رابطه بر حفظ کرامت انسانی مددجویان تاکید می شود، گفت: سازمان زندان ها و نظام زندانبانی از مظاهر اقتدار نظام های حقوقی است.

وی ادامه داد: به همین جهت این سازمان اهمیت و ارتباط تنگاتنگ با حاکمیت عمومی کشور دارد و معمولاً در بسیاری از کشورها منحصراً در اختیار حاکمیت است.

این مقام مسوول تاکید کرد: سازمان زندان ها یکی از مراکز حساس قوه قضائیه است که هموار زیر ذره بین موضوعات حقوق بشری آن هم به عنوان یک ابزار از سوی دنیای استکبار بوده است.

نیک ورز افزود: سازمان زندان ها با مددجویانی سروکار دارد که مرتکب خطا و لغزش شده اند و در قبال افراد آسیب دیده مسئولیت دارد.

رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمان تصریح کرد: امروزه فرهنگ نظارت پذیری بایستی در همه ابعاد و سطوح جامعه نهادینه شود.

وی یکی از مهم ترین راهبردهای سند تحول قضایی را مبارزه بی امان با فساد و از بین بردن گلوگاه های فساد عنوان کرد.

نیک ورز گفت: یکی از برنامه ها و اقدامات سازمان زندان ها بایستی صیانت از مددجویان در مقابل افراد سودجو و کارچاق کن ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه بایستی امروزه فرهنگ نظارت پذیری در همه ابعاد و سطوح جامعه نهادینه شود، افزود: اینکه شخصی احساس کند تحت نظارت مستمر قرار دارد قطعاً جرم کمتری بوسیله او انجام می شود.

نیک ورز ادامه داد: ثابت شده است که نظارت مستمر نقش بسیار مهم و شگرفی در پیشگیری از وقوع جرم و لغزش ها دارد.

وی بر توجه به موضوع بهداشت روان و عقیده مددجویان نیز تاکید کرد و گفت: یکی از دلایل وقوع بزه قطع یا تضعیف ارتباط با خداست.

رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت: از این رو تاکید و تمرکز بر اقدامات فرهنگی و تربیتی می تواند در اصلاح و جامعه پذیری مددجویان نقش بسیار مهم و ارزنده ای داشته باشد.

نیک ورز تصریح کرد: تسهیل ارتباط خانواده زندانیان با مسئولان زندان نقش مهمی در پیشگیری و کاهش آسیب موضوعات مرتبط دارد و دست بسیاری از سودجویان را قطع می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.