تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1402 - 4:46
کد خبر : 11709

تحقق رشد ۱۴ برابری سرمایه‌گذاری خارجی در کرمان

تحقق رشد ۱۴ برابری سرمایه‌گذاری خارجی در کرمان
استاندار کرمان با اشاره به کسب رتبه نخست سرمایه گذاری خارجی استان گفت: سال ۱۴۰۰ سرمایه گذاری خارجی در استان ۲۰ میلیون دلار بود که با رشد ۱۴ برابری در سال ۱۴۰۱ به ۲۷۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش نسیم صبا از مهر، محمد مهدی فداکار در رزمایش گروه‌های جهادی تخصصی بسیج ادارات کشور گفت: دشمن مدام تلاش می‌کند با شبهه آفرینی و تبلیغات منفی فعالیت‌های انجام شده دیده نشود اما عده‌ای صادقانه تلاش می‌کنند و زحمت می کشند.

وی تصریح کرد: برخلاف خواست دشمن که از روز اول تلاش دارد دولت موفق نباشد اما با عنایت و اراده الهی زحمات زیادی کشیده شده و اتفاقات خیلی خوبی رخ داده است.

استاندار کرمان گفت: سال‌ها نرخ رشد سرمایه گذاری در کشور منفی یا صفر بود، اما اینک نرخ رشد سرمایه گذاری در کشور مثبت شده است.

استاندار کرمان با اشاره به کسب رتبه نخست سرمایه گذاری خارجی استان در کشور گفت: در سال ۱۴۰۰ میزان سرمایه گذاری خارجی در استان ۲۰ میلیون دلار بود که با رشد ۱۴ برابری در سال ۱۴۰۱ به ۲۷۸ میلیون دلار رسید.

وی اظهار داشت: نرخ رشد اقتصادی کشور هم اکنون به ۴.۶ رسیده است.

فداکار در ادامه با اشاره به بهبود شاخص کسب و کار گفت: استان کرمان رتبه نخست بهره وری را در کشور در سال گذشته کسب و نرخ رشد بیکاری نیز سه درصد کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: یک هزار و ۱۰۰ طرح با ۲۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار طی هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.