تاریخ انتشار : یکشنبه 13 شهریور 1401 - 8:19
کد خبر : 3793

نرخ بازده تعاونی‌ها در اقتصاد کشور نسبت به عملکرد سایر بخش‌ها مناسب نیست

نرخ بازده تعاونی‌ها در اقتصاد کشور نسبت به عملکرد سایر بخش‌ها مناسب نیست
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه نرخ بازده تعاونی‌ها در اقتصاد کشور نسبت به عملکرد سایر بخش‌ها مناسب نیست و باید آسیب شناسی شود، گفت: در راستای این آسیب‌شناسی نقاط ضعف، تهدیدها و فرصت‌ها شناسایی خواهد شد این مهم به افزایش ظرفیت تعاون در اقتصاد کشور کمک می‌کند.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا محمدرضا پورابراهیمی شامگاه شنبه در جشنواره تعاونی‌های برتر استان کرمان با بیان اینکه برای بخش تعاون، ظرفیت‌های خوبی در قانون اساسی و بخش های دیگر قانون وجود دارد، افزود: تلاش مجلس برای گسترش این ظرفیت وجود دارد همچنین سهم ما در بخش تعاون پایین است که این مهم نیز باید ارتقاء داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه راهبرد اصلی دولت و وزارتخانه در بخش تعاون تا امروز مشخص نشده است، بیان کرد: باید راهبردها و استراتژی های بخش تعاون را در مسیر میان مدت تعیین کنیم که برنامه هفتم توسعه در استفاده و بهره گیری از بخش تعاون یکی از این راه‌ها خواهد بود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه موانع مهم در بخش تعاونی ها که می تواند در قالب حکم قانونی و برنامه بلندمدت مدنظر قرار بگیرد به ما ارائه شود تا بتوانیم به تدوین احکامی که مسیر تعاونی ها در اقتصاد کشور را متفاوت کند، کمک کنیم، ادامه داد: در بخش تعاونی های حوزه مسکن چند وقت است مجموعه‌هایی چالش ایجاد کرده و به دلیل عدم اطلاع اعضا این مجموعه‌ها شاهد مشکلاتی در بخش مسکن هستیم و پرونده‌های زیادی در مراکز قضایی وجود دارد.

توجه به تعاونی‌های حوزه مسکن

پورابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از تعاونی های پیشرو که در زمینه مسکن می تواند کار کند تعاونی‌های مسکن است گفت: به دلیل عدم تولید و عرضه مسکن در کشور، تقاضای انباشته وجود دارد و مجموعه واحدهای عرضه شده در سال های گذشته کمتر از ۱۰ درصد بوده و هر سال بر تقاضا افزوده می شود بنابراین ساماندهی تعاونی های بخش مسکن یکی از اولویت های ما در استان کرمان است.
تامین مالی تعاونی‌ها
وی با اشاره به اینکه در بخش تعاونی‌های کشاورزی اقدامات خوبی صورت گرفته و ظرفیت های جدیدی برای تامین منابع مالی این تعاونی‌ها در نظر گرفته شده ادامه داد: بزرگ ترین چالش حوزه تعاونی‌ها تامین منابع مالی است که اگر با محوریت اداره کل تعاون استان کرمان یک کارگروه در این زمینه تشکیل دهیم با روش های جدید به راحتی می توان این تامین مالی را انجام داد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جشنواره با بیان اینکه موضوع تعاون فراگیرتر از حوزه صرفا اقتصادی است و کاش در کشور به این موارد بیشتر توجه کرده بودیم افزود: تعاونی‌ها جدا از اینکه دنبال منافع اقتصادی باشند، یکی از اهداف اساسی آنها حل مشکلات و معضلات در بخش ملی، استانی و منطقه ای است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.