تاریخ انتشار : شنبه 3 تیر 1402 - 5:59
کد خبر : 10569

تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه مخل رشد و شکوفایی زنان در عرصه‌های مختلف است

تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه مخل رشد و شکوفایی زنان در عرصه‌های مختلف است
هیئت بانوان ایرانی در پنجاه و سومین نشست شورای حقوق بشر تاکید کرد که تحریم‌ها و اقدامات قهری و غیرقانونی یکجانبه مخل رشد و شکوفایی زنان در عرصه‌های مختلف است.

.

به گزارش ایرنا از معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، خدیجه کریمی مدیر کل امور بین‌الملل معاونت زنان و خانواده جمهوری اسلامی ایران در نشست تعاملی با «کارگروه تبعیض‌ علیه زنان و دختران» که ذیل دستور کار پنجاه و سومین نشست شورای حقوق بشر در ژنو برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران قائل به کرامت ذاتی زنان است و اصول ۲۰ و ۲۱ قانون اساسی نیز بر برابری همه اعم از زن و مرد تاکید دارد.

وی با تفکیک موضوع تبعیض در سطوح ملی و بین المللی، پایان دادن به عضویت قانونی جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مقام زن و در خلال نشست دسامبر ۲۰۲۲ را مصداق اعمال تبعیض علیه زنان به‌ویژه بانوان ایرانی عنوان کرد.

مدیرکل امور بین‌الملل معاونت زنان و خانواده جمهوری اسلامی ایران، افزود: با وجود این تبعیض آشکار و غیرقانونی، جمهوری اسلامی ایران توانمندسازی زنان و دختران را با سرعت و جدیت بیشتری پیگیری کرده است.

کریمی در ادامه، ارتقای اشتغال و کارآفرینی پایدار زنان، توسعه اقدامات آموزشی و بهداشتی در تمامی مناطق شهری و روستایی، حمایت از زنان سرپرست خانوار و مواردی از این دست را از جمله دستاوردهای ایران در حوزه مبارزه با فقر و تبعیض علیه زنان عنوان کرد.

وی گفت: این دستاوردها در شرایط تحریمی علیه کشور و علیرغم اقدامات قهرآمیز و غیرقانونی یکجانبه که مخل ریشه کنی فقر و شکوفایی زنان و دختران ایرانی است، به دست آمده است.

براساس این گزارش، هیات بانوان جمهوری اسلامی ایران مرکب از نمایندگان معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، ستاد حقوق بشر، مجلس شورای اسلامی و وزارت امور خارجه بمنظور روشنگری در خصوص تصویر و جایگاه واقعی زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین مطالبه گری حقوق جامعه زنان ایرانی از جامعه بین المللی به نشست ۵۳ شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به ژنو عزیمت کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.