تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 شهریور 1401 - 8:18
کد خبر : 3601

افتتاح بیش از ۶۰۰ پروژه طی هفته دولت در کرمان

افتتاح بیش از ۶۰۰ پروژه طی هفته دولت در کرمان
استاندار کرمان از افتتاح بیش از ۶۰۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان طی هفته دولت در سطح استان خبر داد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، محمدمهدی فداکار در خصوص طرح‌های هفته دولت در استان کرمان عنوان کرد: عمده بار اجرایی در کشور بر عهده دولت است، اگرچه اتفاقات کشور محصول همکاری همه قوا است.

وی، هفته دولت را فرصتی برای یادآوری آرمان‌ها و بیان اقدامات دولت دانست و گفت: هفته دولت از فردا دوم شهریور ماه با گلباران مزار شهدا در سراسر کشور توسط مدیران آغاز می‌شود، سرکشی و دیدار با خانواده شهدا، افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها در سطح استان و برپایی میزهای خدمت در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه نیز دیده شده است.

فداکار حضور وزیر علوم و مجموعه استانداری را در نماز جمعه شهر کرمان و میز خدمت از دیگر برنامه‌های هفته دولت نام برد.

استاندار کرمان اظهار داشت: دولت سیزدهم در شروع کار، شرایط خاص و سختی را شاهد بود، کاهش فروش نفت، بدهی دولت به صندوق توسعه و تورم بالای ۵۰ درصد و رشد بی سابقه نقدینگی را داشتیم.

فداکار افزود: دولت با ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی به صندوق توسعه ملی روبه‌رو بود و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق فروخته شده دولت قبل را باید ماهانه پرداخت می‌کرد.

وی تصریح کرد: سالانه باید ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بابت فروش اوراق باید از سوی دولت پرداخت شود که سهم استان کرمان میانگین حدود ۶ هزار میلیارد تومان است که این میزان رقم پرداختی حدود ۲ برابر بودجه عمرانی استان است که متأسفانه در این حوزه هزینه می‌شود.

استاندار کرمان به بهره‌وری منفی کشور در آغاز به کار دولت سیزدهم اشاره داشت و گفت: نرخ رشد سرمایه‌گذاری کشور در ابتدای دولت منفی ۴ درصد بود و این در حالی است که طبق اسناد بالادستی این نرخ باید در سال ۹۹ حدود ۲۰ درصد باشد.

وی اضافه کرد: اگر طبق برنامه ششم توسعه به مدت ۵ سال، سالانه ۸ درصد رشد اقتصادی داشته باشیم، تازه به حجم اقتصادی سال ۹۰ بر می‌گردیم که خود نشان دهنده شرایط سخت و دشوار کشور برای دولت سیزدهم بود.

فداکار بیان داشت: فشارها ادامه دارد، اما دولت توانست اوضاع را مدیریت کند.

مقام عالی دولت در استان کرمان به اقدامات دولت سیزدهم در یک سال گذشته اشاره داشت و گفت: دولت با توقعات و انتظاراتی متناسب با شعارها و واقعیت‌های جامعه مواجه بود و لذا چند اقدام مهم شکل گرفت.

فداکار عنوان کرد: نخستین مسئله تهیه واکسن کرونا با توجه به تعداد بالای مبتلایان و فوتی‌ها، تعطیلی بسیاری از اصناف و آسیب جدی به آنها بود که خوشبختانه تزریق واکسن به خوبی انجام و بیماری کنترل شد.

استاندار کرمان گفت: ارتباط اقتصادی با کشورهای همسایه به بیش از ۲۰ درصد با تراز مثبت بازرگانی رسید. مدیریت مصرف برق نیز انجام و تابستان امسال با کمترین مشکل در خاموشی منازل مواجه بودیم، ضمن اینکه مصرف برق در بخش صنعت و کشاورزی کنترل شده بود.

فداکار به حذف ارز ترجیحی نیز اشاره داشت و افزود: رانتی که از این طریق ایجاد می‌شد، حذف شد. تولید کننده در کشور امیدوارتر شدند، امکان رقابت فراهم آمد. به طوری که تنها در مورد روغن شاهد هستیم تولیدکنندگان به دنبال کاشت کلزار هستند که صرفه اقتصادی دارد.

استاندار کرمان همچنین از افتتاح بیش از ۶۰۰ پروژه در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: ۶۴ درصد این پروژه‌ها اعتبار ملی داشتند، ۳۱ درصد از منابع استانی و ۵ درصد از منابع ملی استانی شده‌اند.

فداکار، بیشترین تعداد پروژه‌های افتتاحی را در بنیاد مسکن، نوسازی مدارس و مخابرات و بیشترین اعتبار را در پروژه‌های شرکت گاز، برق منطقه‌ای و منابع طبیعی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بزرگترین پروژه هفته دولت امسال در استان کرمان، افتتاح نیروگاه زرند خواهد بود، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از اعتبار پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت امسال در حوزه گازرسانی است که ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

فداکار با بیان اینکه شرکت گاز استان کرمان ۳۰ درصد از تعهدات برنامه‌های خود جلوتر رفته است، اضافه کرد: پروژه‌های افتتاحی گازرسانی هفته دولت امسال شامل ۷ شهر و صنایع و گلخانه‌ها در ۲۰ شهرستان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.