تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 - 7:30
کد خبر : 16130

تاکید وزرای ۱۰ کشور برای گسترش روابط اقتصادی با ایران

تاکید وزرای ۱۰ کشور برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سیزدهمین اجلاس وزرای سازمان تجارت جهانی در شهر ابوظبی امارات با وزرای برخی کشورها دیدار و گفت‌وگو کرد که وزرای این کشورها بر گسترش تعاملات اقتصادی، تجاری و صنعتی با ایران تاکید کردند.

به گزارش نسیم صبا از وزارت صمت، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در حاشیه سیزدهمین اجلاس وزرای سازمان جهانی تجارت که صبح امروز (دوشنبه هفتم اسفندماه) در شهر ابوظبی امارات افتتاح شد با همتایان خود از کشورهای صربستان، ساحل عاج، بحرین، عربستان، کویت، نپال، قطر، عراق، عمان و لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار های دو جانبه وزرا بر گسترش تعاملات اقتصادی، تجاری و صنعتی بین ایران و کشور متبوعشان تاکید کردند.

علی‌آبادی در دیدار به وزیر بازرگانی چین بیان کرد: چین بزرگ ترین شریک تجاری ایران است و ما به گسترش هرچه بیشتر روابط اقتصادی بین دو کشور تاکید داریم.

وزیر تجاری چین با بیان اینکه چین از گسترش روابط اقتصادی بین ایران و چین حمایت می‌کند، اظهار کرد: ما همیشه از الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی حمایت کرده‌ایم و این حمایت را ادامه خواهیم داد.

در این ملاقات ۲ طرف اظهار امیدواری کردند به تعمیق هرچه بیشتر روابط اقتصادی و تجاری فی مابین کمک کنند.

وزیر صربستان نیز از علی آبادی برای دیدار از این کشور و گفتگوهایی بیشتر برای گسترش همکاری دعوت کرد.

وزیر صمت کشورمان نیز بیان کرد: به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و صربستان آمادگی دارد، نقش خود را در استمرار همکاری‌ها ادامه دهد.

علی‌آبادی از وزیر تجارت ساحل عاج نیز دعوت کرد از اکسپوی ایران که در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار می شود، دیدن کند.

بر اساس این گزارش، فعالیت‌های سیزدهمین کنفرانس سازمان تجارت جهانی امروز در ابوظبی آغاز شد و تا ۲۹ فوریه (۱۰ اسفندماه) ادامه خواهد داشت.

ابوظبی میزبان فعالیت‌های سیزدهمین کنفرانس وزارتی سازمان تجارت جهانی با حضور ۱۷۵ هیات است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، سفیر ایران در امارات و برخی از مشاوران و مدیران وزارت صمت در این کنفرانس وزیر صنعت، معدن و تجارت را همراهی می‌کنند.

وزرای بازرگانی و مسئولان بلندپایه‌ای از سراسر جهان در این کنفرانس حضور دارند و درباره قوانین و مقررات حاکم بر فعالیت‌های تجارت جهانی و بازسازی آینده آن رایزنی خواهند کرد.

حاضران در کنفرانس وزارتی سازمان تجارت جهانی، به دنبال استفاده از دستاوردهای دوازدهمین کنفرانس تجارت جهانی که شاهد دستاوردهای بزرگی در حوزه شیلات، امنیت غذایی و تجارت الکترونیک بود، هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.