تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مرداد 1402 - 7:39
کد خبر : 11426

تاکید استاندار کرمان بر آمادگی برای تامین حمل و نقل، اسکان و تغذیه زوار اربعین

تاکید استاندار کرمان بر آمادگی برای تامین حمل و نقل، اسکان و تغذیه زوار اربعین
استاندار کرمان با تاکید بر آمادگی برای تامین امکانات حمل ونقل، اسکان و تغذیه زوار اربعین گفت: دستگاه‌هایی که برای خدمت‌رسانی به موکب ها در ایام اربعین تعهد داده‌اند، به تعهدات خود عمل کنند.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، محمد مهدی فداکار روز چهارشنبه در نشست کمیته هماهنگی اربعین استان کرمان تصریح کرد: در بحث راهپیمایی اربعین حمل و نقل و اسکان و تغذیه بسیار مهم است که آمادگی های لازم باید انجام شود.

وی ادامه داد: اردوگاه شهید کازرونی اهواز ظرفیت بسیار منحصر بفردی برای زائران دارد و آماده سازی شده است که خدمات خوبی را به زائران استان کرمان ارائه می دهد.

استاندار کرمان بیان کرد: کمک صنایع قرار است به مواکب اربعینی انجام شود و اگر پای کار نیایند، برخورد می شود، هر چند کمک های خود را اغلب انجام می دهند.

وی خاطر نشان کرد: سوخت برای خودرو های زائران و کاروان ها معضل است که باید تمهیداتی در رابطه با تامین سوخت توسط مسئولان اندیشیده شود.

فداکار افزود: بحث خدمات رسانی به زوار پاکستانی که به استان کرمان سفر می کنند به صورت ویژه دیده شود.

وی گفت: سیستم‌نظارتی برای حمل و نقل ژنراتور در ایام اربعین حتما جدی باشد و هرگونه تغییر قیمت بلیط با هماهنگی ستاد اطلاع رسانی شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: با توجه به محدودیت ها امکان افزایش پرواز از کرمان برای اربعین وجود ندارد و فقط ۸۰۰ نفر برای اعزام هوایی از کرمان ثبت‌نام کرده اند.

اختصاص ۱۰۰ دستگاه برای جابجایی زائران اربعین کرمان
معاون عمرانی استانداری کرمان گفت: برای تامین دسترسی مردم کرمان به مرز در اربعین امسال ۵۰ دستگاه اتوبوس با همکاری صنایع استان تامین می شود و ۵۰ دستگاه نیز در سطح ملی اختصاص داده می شود که هزینه آنها توسط شرکت های صنعتی پرداخت می شود.

سید مصطفی آیت اللهی موسوی افزود: برای ساماندهی زیر ساخت اردوگاه شهید کازرونی اهواز برآورد هزینه کردیم، ۵۰ میلیارد ریال برای تجهیز اردوگاه اختصاص یافته و برخی نواقص زیرساخت ها رفع می شود.

وی تاکید کرد: تامین آب زائران با هماهنگی ادارات آبفا و آب منطقه ای انجام می شود و مبلغی نیز برای مواقع خاص پیش بینی شده است.

معاون عمرانی استانداری کرمان اطهار داشت: برای موکب مستقر در شهر ماهان مشکلاتی وجود دارد که قرار شد سرویس بهداشتی با همکاری بنیاد مسکن بازسازی و محوطه پارکینگ نیز توسعه داده شود و آب و برق و خواربار و غیره موکب هم تامین خواهد شد.

اعلام نرخ بلیط های اتوبوس اربعین
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمان گفت: ناوگان اتوبوسرانی سه قیمت برای زائران استان به مرز شلمچه دارد که سطح اول آن ویژه ۲۵ نفره با قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، کلاسیک ۳۲ نفره با قیمت یک میلیون و ۵۰ هزار تومان و معمولی ۴۴ نفره با قیمت ۷۷۱ هزار تومان است.

رحمان جلالی تاکید کرد: اتوبوس ها به صورت دربستی به مرز اعزام نمی شوند و هرگونه افزایش قیمت بلیط ممنوع است و در رابطه با تخصیص سوخت هماهنگی های لازم انجام می شود.

وی اظهار داشت: اردوگاه شهید کازرونی سپاه ثارالله استان کرمان نیز از ۲۸ مرداد اسکان‌دهی و از ابتدای شهریور مهیای پذیرایی از زائران اربعین است.

جلالی بیان کرد: ناوگان ریلی نیز قرار است یک قطار از کرمان به مقصد اهواز برای جابجایی زائران استان کرمان اختصاص بدهد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.