تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1402 - 8:20
کد خبر : 11033

برگزاری بیش از ۱۰ جلسه تخصصی در حوزه پژوهش

برگزاری بیش از ۱۰ جلسه تخصصی در حوزه پژوهش
شرکت گاز استان کرمان، به عنوان یکی از شرکت های پیشرو توسعه در استان کرمان و به گواه وزارت علوم همکار صنعتی برگزیده در سال ۱۴۰۱، تلاش فراوانی را برای برقراری روابط نزدیک با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی صورت داده است.

به گزارش نسیم صبا : منوچهر فلاح؛ مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: این تلاش‌های هدفمند به منظور بهره‌برداری از دستاوردهای علمی و تحقیقاتی در زمینه پژوهش و تولید محصول، به صورت مداوم و پیوسته انجام گردیده است.
وی بیان کرد: با برگزاری بیش از ۱۰ جلسه تخصصی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ بین کارشناسان خبره واحدهای مختلف شرکت گاز استان کرمان و دانشگاه‌های تحصیلات تکمیلی و صنعتی کرمان، شهید باهنر و فنی و حرفه‌ای چمران، ارتباطات قوی‌تری بین این دو نهاد برقرار شده است.
فلاح افزود: در این جلسات، موضوعات پژوهشی کاربردی و چالش‌های موجود در صنعت گاز مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفته و این تلاش‌ها به منظور ایجاد ارتباط نزدیک و تقویت همکاری‌های علمی و پژوهشی بین دانشگاه و صنعت گاز انجام می پذیرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان ادامه داد: علاوه بر این، عقد تفاهم‌نامه‌های علمی، آموزشی، فناوری و پژوهشی با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی مذکور از نتایج مهم این همکاری‌هاست.
به گفته وی این تفاهم‌نامه‌ها، به نیازهای دو طرف توجه کرده و در راستای تبادل دانش، انتقال فناوری، آموزش مشترک و تبیین طرح‌های پژوهشی منعقد شده اند. بدین ترتیب، ارتباط نزدیک شرکت گاز استان کرمان با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، توانسته است پیشرفت در حوزه پژوهش و تولید محصول را تسهیل کرده و به هدف نهایی یعنی فناوری محوری راهی باز کند.
فلاح تصریح کرد: تا به امروز، شرکت گاز استان کرمان با بهره‌گیری از ظرفیت علمی و آموزشی استان، پروژه‌های پژوهشی و فناورانه متعددی را به تحقق رسانده و این نتایج پژوهشی علاوه بر افزایش عملکرد و بهبود وضعیت صنعت گاز،به توسعه ایده های جدید در استان منجر گردیده است.
وی در پایان گفت: به این ترتیب، تعامل نزدیک میان شرکت گاز استان کرمان و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را می‌توان به‌عنوان یک مثال موفق از همکاری موثر میان صنعت و دانشگاه در مسیر توسعه علمی و صنعتی در نظر گرفت.

تهیه و تنظیم : رضا محکم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.