تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 6:28
کد خبر : 12601

امیرعبداللهیان در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان: ۳+۳ سازوکار مؤثری برای حل مسائل منطقه‌ای بدون مداخله خارجی‌هاست

امیرعبداللهیان در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان: ۳+۳ سازوکار مؤثری برای حل مسائل منطقه‌ای بدون مداخله خارجی‌هاست
وزیر امور خارجه در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان بر سیاست اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران دایر بر حفظ مرزهای بین‌المللی و تمامیت ارضی کشورها و ضرورت حل و فصل مسائل منطقه توسط کشورهای منطقه تأکید کرد و گفت: چارچوب ۳+۳ سازوکار مؤثری برای حل مسائل منطقه‌ای بدون مداخله قدرت‌های خارجی است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا، «آرمن گریگوریان» دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با ابراز خرسندی از روند روبه به رشد مناسبات دو کشور، ابراز امیدواری کرد که با تسریع در اجرای توافقات، حجم مبادلات تجاری بین دو کشور سطح هدف‌گذاری شده ۳ میلیارد دلار افزایش یابد.

وی تدوین سند جامع و بلند مدت همکاری برای دستیابی به چشم انداز مناسبات اقتصادی و گسترش و تعمیق روابط را ضروری ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه با تأکید بر سیاست اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران دایر بر حفظ مرزهای بین‌المللی و تمامیت ارضی کشورها، بر ضرورت حل و فصل مسائل منطقه توسط کشورهای منطقه تأکید و چارچوب ۳+۳ را سازوکار مؤثری برای حل مسائل منطقه‌ای بدون مداخله قدرت‌های خارجی توصیف کرد.

چارچوب مذاکراتی ۳+۳ دربرگیرنده نمایندگانی از کشورهای ایران، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان است که برای حل و فصل منازعات قفقاز جنوبی شکل گرفته است.

امیرعبداللهیان همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت ارسال کمک های بشردوستانه به آوارگان قره‌باغ تأکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ارمنستان نیز در این دیدار روند مناسبات اقتصادی دو کشور را روبه افزایش و در جهت دستیابی به هدف گذاری انجام شده از سوی طرفین ارزیابی کرد. گریگوریان با ابراز قدردانی از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان از چارچوب مذاکراتی ۳+۳ استقبال و ابراز داشت: ارمنستان مصمم است مناسبات خود با جمهوری اسلامی ایران را گسترش و تعمیق بخشد و نقش ایران در تحولات قفقاز جنوبی و استقرار صلح پایدار، سازنده و مهم ارزیابی می‌کند.

ورود کمک‌های انسان‌دوستانه ایران به سیونیک

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان از ورود نخستین محموله کمک‌های انسان‌دوستانه کشورمان برای آوارگان قره‌باغ به استان سیونیک خبر داد و اعلام کرد: در مراسم اهدای این کمک‌ها، «مهدی سبحانی» سفیر کشورمان، استاندار و تنی چند از مقامات استانی حضور داشتند.

این محموله شامل بیش از ۵۰ تُن نیازهای اولیه آوارگان شامل چادر، پتو، موادغذایی، بخاری، بسته‌های بهداشتی و دیگر نیازمندی‌های فوری آوارگان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.