تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مرداد 1402 - 8:20
کد خبر : 11248

گسترش همکاری‌های نظامی ایران و بلاروس

گسترش همکاری‌های نظامی ایران و بلاروس
سرلشکر باقری در دیدار با وزیر دفاع بلاروس اظهار داشت: کشورهای مستقل و همسو که با تحریم‌های ظالمانه آمریکا و دنیای غرب مواجه هستند باید روابط و تعاملات مناسبی داشته باشند.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عصر امروز در دیدار با وزیر دفاع بلاروس با اشاره به سابقه تاریخی دو کشور اظهار داشت: به حمدالله روابط دو کشور از گذشته روابطی مناسب و رو به گسترش بوده است.

سرلشکر باقری با اشاره به اشتراکات سیاسی دو کشور در مواجه با استکبار جهانی، تصریح کرد: امروز کشورهای مستقل و همسو که با تحریم‌های ظالمانه آمریکا و دنیای غرب مواجه هستند باید روابط و تعاملات مناسبی را نسبت به یکدیگر داشته باشند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با تاکید بر استمرار و افزایش همکاری‌های دفاعی بین دو کشور افزود: همانطور که در گذشته هم همکاری‌های دفاعی و امنیتی بین دو کشور وجود داشته است، امروز نیز با توجه به تغییراتی که در ساختار جهانی قدرت در حال وقوع است باید این روابط گسترش پیدا کند؛ چراکه ساختار جهانی قدرت به سرعت از وضعیت تک قطبی به سوی جهان چند قطبی در حال تغییر مسیر است.

سردار باقری افزود: از همان دوران پیروزی و تأسیس انقلاب اسلامی روند بدعهدی‌ها و سیاست‌های تمامیت‌خواهانه آمریکایی‌ها، تاکنون سبب شده آن تا ایران اسلامی به هیچ وجه به آنها و غرب استعمارگر اعتماد نکند.

وی با اشاره به تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا در طول ۴۳ سال گذشته، گفت: به حمدالله این تحریم‌ها فرصت خودباوری و غلبه بر تهدیدات را برای ملت فرهیخته ایران و نیروهای مسلح فراهم کرده و همان‌طوری که دنیا مشاهده کرد، ملت ایران در جنگ تحمیلی ۸ ساله با قدرت در برابر متجاوزان ایستادگی کرده و این مقابله نابرابر تجربیات ارزنده‌ای را برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه بر اهمیت تبادل تجربیات دفاعی، آمادگی برگزاری رزمایش و همکاری‌های نظامی در حوزه آموزشی و علمی در سطح نیروهای مسلح دو کشور تاکید کرد.

براساس این گزارش؛ در پایان این نشست پیشنهاد افتتاح دفتر وابستگی نظامی در سفارتخانه‌های دو کشور و همچنین تشکیل کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی بین دو ایران و بلاروس توسط دو مقام عالی‌رتبه نظامی مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه این نشست سرلشکر «ویکتور خرنین» وزیر دفاع بلاروس با اشاره به توانمندی نیروهای مسلح ایران در مواجه با تهدیدات اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکنون توانسته‌اند به نحو مطلوبی در مواجه با تهدیدات ایستادگی کنند و اقتدار خود را در برابر دشمنان به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به جایگاه و موقعیت مطلوب کشور ایران در عرصه بین‌المللی، گفت: جمهوری اسلامی توانسته است قدرت خود را در جهان تثبیت کند و همچنین امنیت مطلوب را در منطقه غرب آسیا ایجاد نماید.

وزیر دفاع کشور بلاروس ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در غرب آسیا جزو قدرتمندترین ارتش‌ها محسوب می‌شود و در مواجه با جبهه تروریست‌ها توانسته تجارب ارزشمندی را به دست بیاورد.

وی با بیان اینکه همکاری دوجانبه دو کشور ایران و بلاروس می‌تواند امنیت منطقه را ارتقا دهد، افزود: حضور مداخله‌گرانه آمریکا در منطقه اوراسیا منجر به شکل‌گیری رقابت تسلیحاتی نگران کننده‌ای در سطح منطقه شده است که در این میان بیشترین سود را از این بحران امنیتی، کارخانجات تسلیحاتی آمریکا می‌برند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.