تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1402 - 6:21
کد خبر : 14572

امضای ۳۱ قرارداد بخش خصوصی با سازمان بنادر

امضای ۳۱ قرارداد بخش خصوصی با سازمان بنادر
وزیر راه و شهرسازی از امضای ۳۱ قرارداد شرکت‌های خصوصی با سازمان بنادر خبرداد و گفت: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور توسط مقام معظم رهبری فعالیت‌ها در راستای ارتقا کریدورها آغاز شد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری، گفت: امضای ۳۱ فقره قرارداد و تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور، تجلی‌بخش مشارکت فعال بخش خصوصی در اقتصاد کشور است.

وی افزود: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری فعالیت شبانه‌روزی از سوی مجموعه وزارت راه و شهرسازی آغاز شد و باید با در مسیر و چارچوب متفاوت‌تری گام برداریم و دست یاری به سوی بخش خصوصی دراز کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نگاه به بخش خصوصی، سرمایه‌گذار و مجموعه وزارت راه و شهرسازی، سرمایه‌پذیر است، عنوان کرد: تمام تلاش خود را برای تحقق آینده‌ای متفاوت به کار خواهیم بست و با همکاری و مشارکت بخش خصوصی در مسیر روشن گام بر می‌داریم.

بذرپاش ادامه داد: تا زمانی که باور به بخش خصوصی وجود نداشته باشد، اهداف تحقق نمی‌یابد در حالی که بخش خصوصی به کمک دولت آمده است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای رقابت در بازار جهانی نیازمند تعامل و همکاری بخش خصوصی و دولت هستیم، اظهار داشت: فعال شدن کریدورها و شاهراه‌ها یک مطالبه کشورهای همسایه از دولت است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه افزایش تعداد شناورها در بنادر با تلاش‌های زیادی محقق شده است، خاطرنشان کرد: نباید به بنادر کشور نگاه سنتی داشته باشیم و بنادر به عنوان محلی برای انبار کالا تلقی شوند چراکه داشتن چنین نگاهی غلط است.

بذرپاش با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم بندر چابهار را به ظرفیت حداکثری خود برسانیم، گفت: این بندر به آب‌های آزاد دسترسی دارد و یک بندر راهبردی برای کشور است و اگر اتصال ریلی صورت گیرد اتفاق بزرگی رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ۲۷ نقطه ساحلی با تلاش همکاران تعریف شده است و باید شاهد سوق دادن جمعیت کشور به نوار ساحلی کشور باشیم، اعلام کرد: در شورای عالی معماری و شهرسازی جانمایی این ۲۷ نقطه صورت گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بندر امیرآباد باید شاهد فعالیت رو-رو، ریلی باشد، گفت: تعداد شناورها و انعقاد قراردادها در حوزه شناورها باعث افتخار است و نباید فرصت‌های لجستیکی در منطقه از دست برود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.