تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مرداد 1401 - 8:26
کد خبر : 3583

ترک دائم اعتیاد مستلزم مهارت‌آموزی است/ورود ۳هزار سازمان مردم‌نهاد برای توانمندسازی معتادان

ترک دائم اعتیاد مستلزم مهارت‌آموزی است/ورود ۳هزار سازمان مردم‌نهاد برای توانمندسازی معتادان
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ترک دائم اعتیاد در مصرف‌کنندگان مواد مخدر مستلزم توانمندسازی و مهارت‌آموزی آنان است.

به گزارش نسیم صبا :سردار اسکندر مؤمنی در گفت وگو با ایرنا در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت بازگشت به اعتیاد در کشور اظهار داشت: چرخه معالجه و درمان بیماران اعتیاد با استفاده از اصل «توانمندسازی» باید کامل شود.

وی افزود: در حقیقت بیمار اعتیاد باید در وهله نخست سم‌زدایی، معالجه و درمان شود و سپس تحت مهارت‌آموزی قرار گیرد. به عبارت دیگر، با استفاده از این آموزش‌ها و مهارت‌ها، توان تولید داشته باشد و به اصطلاح «بتواند روی پای خود بایستد.»

مومنی با اشاره به اینکه چرخه درمان اعتیاد شامل چهار مولفه درمان، مهارت‌آموزی، تولید و توانمندسازی است اضافه کرد: اکنون حلقه چهارم گسترش یافته است و شمار قابل‌توجهی از خیران و سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) نیز به این عرصه ورود کرده و توانمندسازی این قشر را دنبال می‌کنند.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر یادآور شد: دولت به تنهایی نمی‌تواند این مسأله را ساماندهی کند و این حلقه مفقوده در دو تا سه سال اخیر با ورود کارآفرینان و جمعی از خیران انتظار می‌رود که موثر واقع شده و این چرخه درمانی را کامل کند.

ترک دائم اعتیاد مستلزم مهارت‌آموزی است/ورود ۳هزار سازمان مردم‌نهاد برای توانمندسازی معتادان

مومنی گفت: اکنون حدود سه هزار سازمان مردم نهاد نیز در ایران در این زمینه به بیماران اعتیاد کمک‌رسانی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر آذر ماه سال ۹۹ نیز در این باره گفته بود که پایداری ترک اعتیاد در کشور پایین بوده و ۸۰ درصد معتادان به مصرف دوباره مواد بازمی‌گردند و یکی از علل اصلی ناشی از نقص تکنیک‌های درمانی در جامعه است.

اکنون میانگین سن اعتیاد در کشور ٢۴ سال و در دنیا ١٩ سال است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.