تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1402 - 7:20
کد خبر : 13050

از وعده همتی برای رشد ۵ درصدی تا بی‌اهمیت خواندن آن در دولت سیزدهم!

از وعده همتی برای رشد ۵ درصدی تا بی‌اهمیت خواندن آن در دولت سیزدهم!
رئیس کل بانک مرکزی دولت روحانی که در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ رشد اقتصادی ۵ درصدی را به عنوان وعده انتخاباتی خود اعلام کرد؛ به تازگی اعلام کرده نباید از رشد اقتصادی ۴.۵ درصدی در دولت سیزدهم خوشحال بود.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، عبدالناصر همتی روز گذشته در پنجمین کنگره حزب کارگزاران سازندگی ایران، ضمن اعتراف به نرخ رشد اقتصادی پایین کشور در دولت روحانی، از لزوم دستیابی به نرخ رشد اقتصادی بالا به منظور جبران عقب ماندگی‌های اخیر گفت و تاکید کرد: «به یک رشد ۸ الی ۱۰درصدی نیاز داریم و با وجود و ادامه تحریم این مسئله امکان‌پذیر نیست؛ چراکه رشد اقتصادی ما منابع‌محور است. ما الان با فاجعه رشد روبه‌رو هستیم و نباید از رشد ۴.۵ درصدی خوشحال شویم».

رشد ۴.۵ درصدی مورد اشاره همتی، همان میانگین رشد اقتصادی کشور در دو سال فعالیت دولت سیزدهم است. وی در حالی این نرخ رشد را بی‌اهمیت عنوان کرده که پیشتر در ایام انتخابات ریاست جمهوری، از آن به عنوان یک آرزو و هدفگذاری خود در صورت پیروزی در انتخابات یاد می‌کرد تا جایی که وعده داد رشد اقتصادی کشور از همان سال اول ریاست جمهوری وی به ۵ درصد برسد.

به گزارش ایرنا، آخرین گزارش دو نهاد آماری کشور نشان می‌دهد رشد اقتصادی کشور در بهار سال جاری به میزان چشمگیری افزایش یافته است. طبق گزارش مرکز آمار، رشد اقتصادی کشور در سه ماهه نخست سال جاری به ۷.۹ درصد رسیده است. همچنین بانک مرکزی اعلام کرده رشد اقتصادی کشور در بهار ۱۴۰۲ معادل ۶.۲ درصد بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.