تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 - 5:40
کد خبر : 3274

(حجاب در نقاب )

(حجاب در نقاب )
حجاب در معنا و مفهوم ، ریشه در حجب و حیا دارد نه صرفا پوشش و نقاب . جوامع مدرن امروزی همراه با صنعتی شدن و توأم با مدرنیته بودن ، از جنس زن نوعا استفاده های ابزاری کرده و با ظاهری فریبنده این مهم را در نقاب کشیده و استتار می کنند .

جامعه زنان را فریفته و آنها را متمدن و مترقی جلوه می‌دهند و اما باطنا بساط عیش و بازار فروش محصولات خود را داغ کرده و سود هنگفت به جیب می زنند .
ما به لحاظ دینی به این مقوله ورود نکرده و از دیدگاه روانشناسی و جامعه شناسی به بررسی موضوعی مطلب الزام حجاب می پردازیم.
حجاب نه تنها فقط در دین مبین اسلام بلکه در تمام ادیان و مخصوصاً در مسیحیت و یهود موضوعیت ویژه داشته و دارد . حال چرا نوک پیکان حمله در جهان امروزی فقط به سوی حجاب اسلامی و خصوصاً حجاب در ایران نشانه رفته است جای بسی تامل و بحث دارد! مخاطبین عزیز انسان و آدمیت از لحظه آفرینش در پی رشد و کمال بوده و حقیقت جو و حقیقت خواه و حق طلب بوده و هست .
جامعه مترقی امروزی به وضوح به هزاران دلیل راه گم کرده و در پی حقیقت و کمال به بیراهه رفته است.
شاید و صد البته اگر در مسیر هر کدام از ادیان الهی و خصوصاً پیرو آخرین دین خداوند یعنی اسلام بود سرگشته و گمراه نمی شد ، اما کج راه های دنیوی و بیراهه های ساخته شده عمدی ، کل جامعه جهانی و جامعه هدف زنان را از صراط کمال خارج نموده و در ریل گذاری های هدفمند خویش قرار داده است ، از نگاه خیلی از افراد جامعه غربی و اروپایی پیشرفته بوده و آنها هستند که آزاد هستند و زنان در آزادی های پوششی غرق در لذایذ و درست در مسیر کمال پیشتاز و در برابری با مردان از حقوق تساوی و پیشرو در تمدن هستند.
ولی با بررسی و جستجو در اخبار و اطلاعات جهان امروزه ، می‌بینیم همین جامعه مثلاً متمدن و مترقی در پی آزادی های جنسیتی از ریل آدمیت خارج گردیده و به همجنسگرایی رسیده و قانونا ازدواج مرد با مرد و یا زن با زن را قانونی کرده و به بهانه آزادی کامل دگرباش ها این قوانین را مصوب جامعه خود کرده اند و با پیشرفت روز افزون جهان از این آزادی سیر نشده و برای ارضای امیال نفسانی بازهم مترقی تر شده و به حیوان بازی می رسند ! و قطعاً دیده وشنیده اید که در بعضی جاها زنان با حیواناتی مثل سگ و میمون ازدواج می کنند!
باز هم نفس سیری ناپذیر آدمی در همین بیراهه ها به جایی رسیده اند که در کشور فرانسه ازدواج با محارم و ازدواج با دختر و پسر و خواهر و برادر را آزاد کرده و قانونی ساخته اند ، ببینید سیر تکامل انسان غربی به کجاها که نمی رود، این یعنی خارج بودن از قاعده و قانون الهی که انسانها را در سیاستی تضمین شده هدایتی ساختگی کرده و با هدف های اقتصادی و سیاسی اجتماعی ، منافع عده قلیلی را دنبال می‌کند و قطع به یقین کشورها ناخواسته در این دام وحشتناک طراحی شده گرفتار آمده اند و عقل اجتماعی آنها به دلیل فقدان دین دچار خدشه شده و در مسیر تاریکی افتاده اند.
ازدواج با محارم در هیچ دین و مذهب و مسلکی و حتی در اجتماعات مدرنیته امروزی و لائیک هم منفور بوده و نامعقول است .
اگر جامعه شناسان فارغ از تعلقات سیاسی و اقتصادی درست بیاندیشند ، این سیر واژگونی را مبرهن می بینند که انسان سیری ناپذیر است . بی حجابی و برهنگی آدمی را به همجنسبازی و حیوان بازی و ازدواج با محارم کشیده و به ورطه سقوط آدمیت رسانده است.
اما باز راه را گم داشته و گم گشته افکار موهوم و ساختارشکن میباشند.
با مشاهده این رفتارهای غیر اخلاقی که تمام جوامع بشری کنونی آنها را مردود و درصد بسیار بسیار کمی در آن گرفتارند و مابقی یعنی اکثریت جهان این اعمال را از دایره آدمیت خارج می نمایند.
خوب در می یابیم که حجاب یک الزام اجتماعی است نه یک اجبار دینی.
حجاب انسان را محفوظ از سیاست‌های انحصار طلب می کند . حجاب زن را در یقین عقلانی اجتماع بزرگ و بزرگ تر می سازد نه کوچک و حقیر.
حتی آنهایی که در رفتارهای غرب گرایانه بی حجاب هستند ، به لحاظ انسان بودن و شرافت آدمیت حاضر به رفتن به جزیره لختی ها نیستند !چون لخت و عور بودن نشانه متمدن بودن نیست ، چرا که بعضی در این فکر غلط و مسموم هستند،
برهنگی دلیل بر تمدن گرایی هست !! و لازم است بدانند همان کسانی که در اروپا و غرب زندگی می کنند ، هم حاضر به رفتن به جزیره برهنه ها نمی باشند.
و این خود یک هشدار و آلارم است که جایگاه زن خیلی رفیع و بلند است و حیا صرفا اختصاص به دین خاصی ندارد .
حیا یک الزام اجتماعی برای مردان و زنان یک جامعه متمدن و مترقی است . شاید روزی برسد که جامعه آنقدر به بلوغ فکری و بلوغ اجتماعی از هر حیث برسد ، که نیازی به حجاب نباشد . ولی تا رسیدن به آن آرزوی محشری ! باید حجاب در وصف قابل قبولی الزام تمام جوامع باشد . آن هم فقط برای ارتقا و به کمال رسیدن انسانیت . اینکه دنیای امروزی هجمه علیه حجاب در کشور عزیزمان درست کرده است ، روشن است.
چون راه کمال آدمیت ، آخرین دستورات خداوند جهان آفرین یعنی اسلام است . به این جهت با هدف رویارویی با اسلام از ابزار آزادی حجاب ، سوء استفاده کرده و با اصل اسلام به دشمنی و مقابله میپردازد . تاریخ بهترین درس برای بشریت است . افول اسلام در سرزمین آندلس در اوایل استقرار دین اسلام پس از فتح اروپا تنها یک موضوع بود و آن هم بی حجابی ، وقتی اسلام بخش عمده ای از اروپا را فتح کرد . در برابر عظمت و اقتدار دین ، مفلوک شدند . ولی برای احیا خویش شروع به نقشه کشیدن و حیله و تدلیس کردند . برای زدن اصل اسلام و بیرون کردن مسلمانان ، پس از ضعیف شدن آنها با بی حجابی شروع کرده و به وسیله حجاب اصل اسلام را در آن زمان هدف قرار دادند.
به طوری که باشیوع بی حجابی و آوردن زنان و دختران رقاصه در جامعه ، مردان را اغفال و زنان را الگو شده و با بدحجابی و بی‌حجابی ، مرد و زن مسلمان را هدف تیر خود کرده و پس از سالیانی موفق هم شدند .
هم اکنون نیز همان بازی را در سر می‌پرورانند . با الگو سازی زنان و دختران را تشویق کرده و در رسانه ها و فضاهای مجازی و پلتفرم های اجتماعی به شدت در حال گسترش بی حجابی شده اند .شعار آزادی و برابری زنان را سر می‌دهند ، و مدافع زنان شده اند . اما غافل از آن هستند که مردان و زنان ایرانی هوشیار تر از هر زمان بوده و از تاریخ و گذر زمان درس ها گرفته اند . و حواسشان به سیاست های مغبون دشمنان ، بیش از پیش هست.
انشاالله روزی خواهد رسید ، همان غربی‌ها و تمامی غرب زده ها نیز به این نتیجه می‌رسند . که کمال در حیا و حیا در حجاب و حجاب در اطاعت دینی و دین هم مدافع انسانیت و کمال آدمیت است.

حجابم را نه با زور دارم نه با زر ،
هم از ایمان و هم از عقلم گرفتم این حیا را ،
زین سبب من با حجابم.

نویسنده؛ حسین برشان
تهیه وتنظیم:طیبه رضوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.