تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1402 - 6:33
کد خبر : 15259

آبرسانی در کشور به فعالیتی مستمر و دائمی تبدیل شود

آبرسانی در کشور به فعالیتی مستمر و دائمی تبدیل شود
وزیر نیرو، گفت: شرایط اقلیمی و بارشی کشور می‌طلبد که آبرسانی در کشور به یک‌روند مستمر و دائمی تبدیل شود و همواره موردتوجه قرار گیرد.

به گزارش نسیم صبا از وزارت نیرو، «علی‌اکبر محرابیان» در آیین گشایش رسمی مجمع خیرین آب‌رسان کشور، افزود: مجمع خیرین آب‌رسان یکی از نهادهای بسیار مهم در صنعت آب کشور است که آبرسانی به روستاها و مناطق محروم کشور را هدف‌گذاری کرده و ازاین‌حیث از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از تامین آب شرب روستایی و توسعه آن در کانون توجه مجمع خیرین آب‌رسان قرار دارد، گفت: حفظ روستاهای کشور و کمک به توسعه آن از طریق تامین آب پایدار به معنی حفظ اقتصاد ملی، افزایش تولید، افزایش اشتغال و تضمین معیشت جامعه است و در این‌ بین آبرسانی به این روستاها با توجه‌ به اقلیم متنوع کشور و پراکندگی موجود، کار بسیار دشواری است که در این زمینه استفاده از ظرفیت و همراهی خیرین ضرورت دارد.

وزیر نیرو ضمن یادآوری زحمات فراوانی که در طول دهه‌های گذشته در خدمت به محرومان و روستاها انجام شده است، ادامه‌داد: شرایط اقلیمی و بارشی کشور می‌طلبد که موضوع آبرسانی به یک امر مستمر و دائمی تبدیل شود و همواره مورد توجه قرار گیرد.

محرابیان با بیان اینکه پیش‌ از این، خیرین فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه مدرسه‌سازی، بیمارستان‌سازی و خانه‌سازی داشتند، اما ورود این عزیزان به حوزه آبرسانی یک اقدام ارزشمند و مبارک است، خاطرنشان‌کرد: تشکیل مجمع خیرین آب‌رسان گامی بلند در مسیر آبرسانی به روستاهای محروم کشور است که با همت انسان‌های بزرگ به جریان افتاده و امیدواریم آثار مطلوب آن در حوزه توسعه روستاهای کشور روزبه‌روز بیشتر نمایان شود.

وی گفت: فعالیت خیرین آب‌رسان باید به‌خوبی اطلاع‌رسانی شود تا همگان حتی ایرانیان ساکن در خارج از کشور که توسعه مناطق محروم برایشان مهم است، از اهمیت این اقدام باخبر و برای کمک به این مجمع پیشقدم شوند.

وزیر نیرو ادامه‌داد: راه‌اندازی یک روابط‌ عمومی موثر و فعال که بتواند فعالیت‌های عام‌المنفعه و خیریه این مجمع را به اطلاع عموم ایرانیان چه در داخل و چه در خارج کشور برساند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که می‌تواند به توسعه فعالیت‌های مجمع کمک شایانی کند.

محرابیان با تاکید بر اینکه همه ارکان دولت، وزارت نیرو و آب و فاضلاب کشور در خدمت مجمع خیرین آب‌رسان خواهند بود، گفت: ما به‌عنوان مسوولان آبرسانی کشور وظیفه داریم انجام چنین فعالیت‌هایی را ارج نهاده و از آن پشتیبانی کنیم تا آبرسانی به پروژه‌ها در بهترین حالت ممکن انجام شود.

وی با بیان این که فعالیت مجمع خیرین آب‌رسان باید فراگیر شود، افزود: روستاهای زیادی در کشور وجود دارد که نیازمند اجرای پروژه‌های آبرسانی با هدف تامین آب پایدار هستند و برای تحقق این هدف مهم نیاز داریم از ظرفیت خیرین سراسر کشور، حتی شهروندانی که کمک‌های اندکی می‌توانند برای این پروژه‌ها اختصاص دهند، بهره ببریم.

وزیر نیرو ضمن اشاره به هدف‌گذاری دولت سیزدهم برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستا، گفت: این گام بلند با همکاری بخش‌های مختلف از جمله خیرین آب‌رسان در جریان است و اقدامات بسیار ارزشمندی در این حوزه رقم خورده است که نیاز است با همکاری و تعامل همه بخش‌ها در مدت کوتاه به پایان برسد.

محرابیان اضافه‌کرد: اگرچه آبرسانی به ۱۰ هزار روستا اقدام بسیار ارزشمندی است، اما مهم‌تر و ارزشمندتر از آن استمرار و دائمی شدن پروژه‌های آبرسانی است که می‌تواند تضمین‌کننده تامین آب پایدار در مناطق مختلف کشور باتوجه‌به شرایط اقلیمی و بارش‌های موجود باشد.

وی با مقایسه گستردگی و نسبت دسترسی به آب شرب سالم در ایران و میانگین جهانی، بیان‌داشت: بر اساس گزارش مجامع بین‌المللی، جایگاه شاخص آبرسانی در ایران نسبت به بسیاری از کشورهای جهان از گستردگی و کیفیت بالاتری برخوردار است، اما بر اساس معیارهای داخلی تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم که لازم است تلاش‌های بیشتری انجام دهیم تا سطح رفاه و رضایت عمومی را در این حوزه افزایش دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.