تاریخ انتشار : جمعه 24 شهریور 1402 - 7:42
کد خبر : 12137

تولید گاز پارس جنوبی به ۷۴۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش می‌یابد

تولید گاز پارس جنوبی به ۷۴۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش می‌یابد
معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت وگاز پارس گفت: تولید گاز پارس جنوبی به ۷۳۰ تا ۷۴۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش نسیم صبا از مهر: سلمان خزایی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت سکوهای پارس جنوبی گفت: در حال حاضر ۳۸ سکوی فعال عملیاتی، یک سکوی اقامتی و یک بارج اقامتی در دریا مستقر هستند.

خزایی با اشاره به اینکه یک سوم میدان پارس جنوبی در اختیار ایران و دو سوم آن در اختیار کشور قطر است، گفت: با این حال از منظر میزان تولید روزانه از کشور قطر پیشی گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه شرکت نفت و گاز پارس، بزرگترین شرکت تولیدکننده انرژی در کشور است گفت: گازی که از پارس جنوبی تولید می‌شود معادل ۴.۵ میلیون بشکه نفت در روز از نظر ارزش حرارتی است.

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس به رکورد تولید روزانه ۷۰۵ میلیون مترمکعب گاز در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این رکورد با کمک نیروی انسانی متخصص و تجهیزاتی که در این سکوها نصب شدند، به همراه ۶ هزار کیلومتر خط لوله دریایی که از سکوهای ۳۸ گانه تا ساحل استان بوشهر کشیده شدند، امکان‌پذیر شد.

خزایی تصریح کرد: باتوجه به بهره‌برداری از فاز ۱۱، تعویض خط لوله فاز ۱۶ و تعمیر چاه‌های سکوی ۱۳A در سال ۱۴۰۲، انتظار می‌رود تولید گاز پارس جنوبی به ۷۳۰ تا ۷۴۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش پیدا کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.