تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آذر 1402 - 7:16
کد خبر : 14465

چاره بیکاری در مدرسه است نه دانشگاه

چاره بیکاری در مدرسه است نه دانشگاه
وزیر آموزش و پرورش گفت: باید چاره بیکاری و ایجاد اشتغال را در مدرسه بجوییم، راه آن در دانشگاه نیست.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، رضامراد صحرایی در اولین گردهمایی مشترک معاونان آموزش متوسطه و رؤسای ادارات آموزش دوره اول و دوم متوسطه، آموزش فنی، حرفه‌ای و کاردانش و تکنولوژی و گروه‌های آموزشی استان‌ها، با تقدیر از برگزاری مطلوب امتحانات با ضریب ۴۰ درصد کنکور؛ تصریح کرد: این امر باعث افزایش حضور دانش آموزان مناطق محروم به دانشگاه‌های برتر و ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی شده است.

وی اهتمام معاونان آموزشی در جذب نیروی انسانی مطلوب در آزمون استخدامی را مورد اشاره قرار داد و افزود: امسال آزمون استخدامی بی‌سابقه، نو و علمی به صورت جهادی در بخش کمی و کیفی برگزار شد.

صحرایی موضوع تقاضا و توسعه متوازن را مورد تاکید قرار داد و افزود: سیاست دولت ارتقا کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است و این امر تحقق بخشی از عدالت آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این پرسش که چگونه می‌توان ارتقا کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی را با لحاظ واقعیت‌های موجود و اتکا به ظرفیت‌های درونی، انجام داد، تصریح کرد: در این گردهمایی باید این پرسش پاسخ داده شود که الزامات تحول در مدارس و آموزش مدرسه با کیفیت چیست؟

صحرایی با بیان اینکه، شخص رئیس جمهور محترم، پیگیر ارتقا کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است و تحقق این امر را به ما تکلیف کرده است، تصریح کرد: اقدامات جهادی در دولت سیزدهم کم نیست، یکی از آنها موضوع تقویت مدارس است که لایحه تقویت مدرسه در حال تدوین است و آئین نامه ملی مهارت آموزی کلیات آن در دستور کار هیأت دولت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: باید چاره بیکاری و ایجاد اشتغال را در مدرسه بجوییم، راه آن در دانشگاه نیست.

صحرایی با بیان اینکه مدرک متوسطه و دیپلم باید یک مدرک ارزشمند شود، اظهار داشت: امروزه دیپلم تصدیق ورود به دانشگاه است و باید طوری پیش بریم که دارنده آن نسبت به کسی که ندارد متفاوت باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امتحانات نهایی، اولین سنجش ملی استاندارد مدارس کشور در امور آموزشی را نشان داد؛ تصریح کرد: مرکز سنجش، وضعیت دروس در تک تک مدارس را تحلیل و ارسال کرده است.

صحرایی با اشاره به اجرای رتبه بندی معلمان با توجه به توقف چندین ساله و با دستور ویژه رئیس جمهور، اظهار داشت: ارتقای کیفیت آموزشی، هدف اصلی رتبه بندی معلمان است که این امری فرایندی و در حال رو به رشد است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به معاونان آموزشی، اظهار داشت: نمرات دانش آموزان و عملکرد معلمان را تحلیل کنید سطح ملی نمره کشور باید افزایش پیدا کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.