تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 تیر 1402 - 5:23
کد خبر : 10975

پروژه ملی محور ترانزیتی «پاتاوه – دهدشت» با حضور دکتر رئیسی افتتاح شد

پروژه ملی محور ترانزیتی «پاتاوه – دهدشت» با حضور دکتر رئیسی افتتاح شد
با حضور رئیس جمهور پروژه بزرگ و ملی محور ترانزیتی پاتاوه - دهدشت به عنوان یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های نیمه‌کاره کشور بعد از 28 سال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نسیم صبا:دکتر سید ابراهیم رئیسی که در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است، صبح روز سه‌شنبه و در دومین روز از برنامه‌های این سفر پروژه بزرگ و ملی محور ترانزیتی «پاتاوه – دهدشت» را افتتاح کرد.
پروژه بزرگ ملی محور پاتاوه – دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا – سمیرم – بهبهان است که ارتباط استان‌های جنوب کشور از جمله خوزستان را به استان‌های مرکزی ایران برقرار می‌کند و نقطه ثقل و میانبر بین استان‌های قرارگرفته در کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید.
اجرای این پروژه و به بهره‌برداری رسیدن مسیر مواصلاتی آن علاوه بر کارکرد ملی، پنج بخش مهم و پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخش‌های چارؤسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن‌بست جاده‌ای و محرومیت خارج می‌کند.
با بهره‌برداری از این جاده با در نظر گرفتن میانگین ۶۰ کیلومتر در ساعت برای عبور وسائط نقلیه، بیش از چهار ساعت کاهش زمانی در مسیر جدید پاتاوه – دهدشت به‌وجود خواهد آمد که نقش چشمگیری در کاهش سوخت و استهلاک وسائط نقلیه و اتلاف وقت به‌دنبال خواهد داشت.
این محور ترانزیتی که روند احداث آن از سال ۷۴ آغاز اما با کندی و وقفه مواجه بود، مهم‌ترین پروژه راهسازی کشور در دولت سیزدهم محسوب می‌شود که در ۲ سال گذشته تمام تلاش دولتمردان به کار بسته شد تا این جاده ۲۸ ساله تکمیل شود و اینک همزمان با سفر دوم دولت مردمی به استان، پس از سال‌ها چشم انتظاری مردم این پروژه بزرگ ملی به بهره‌برداری رسید.
در این محور ترانزیتی ۱۳۶ کیلومتری ۱۳ تونل به‌طول هشت هزار و ۲۰۰ متر و تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ با دهانه ۱۶ متری طراحی و اجرا شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.