تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 شهریور 1402 - 8:49
کد خبر : 12287

پایان سفری سه روزه به نیویورک؛ رئیس جمهور به تهران بازگشت

پایان سفری سه روزه به نیویورک؛ رئیس جمهور به تهران بازگشت
رئیس جمهور اسلامی ایران که در صدر هیات بلند پایه سیاسی برای شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود، چهارشنبه شب به وقت محلی این شهر را به مقصد تهران ترک کر

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه به وقت محلی برای شرکت در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل وارد فرودگاه جان اف کندی شد و مورد استقبال سفیر و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.‌

رئیس جمهور را در این سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور و همسرش دکتر جمیله علم الهدی همراهی می‌کردند.

آیت الله رئیسی سفر سه روزه خود را با حضور در جمع سردبیران ارشد رسانه‌های آمریکایی آغاز و با نشستی خبری با خبرنگاران بین المللی نیز پایان داد.

رئیس جمهور در این سفر سه روزه با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و روسای جمهور کرواسی، قزاقستان، الجزایر، قرقیزستان، تاجیکستان، سریلانکا و نخست وزیران عراق، ژاپن و مالزی و رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) دیدار و گفت وگو کرد.

آیت الله رئیسی همچنین با جمعی از سردبیران و خبرنگاران ارشد رسانه‌های آمریکایی، اندیشمندان سیاست خارجی آمریکا، اعضای شورای روابط خارجی آمریکا، اعضای هیات امنای جامعه شیعیان آمریکا، رهبران ادیان الهی و ایرانیان مقیم آمریکا دیدار و گفت وگو کرد و به پرسش‌های صریح آنان پاسخ داد.

شرکت در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد مهمترین و هدف اصلی سفر سه روزه رئیس جمهور بود که آیت الله رئیسی عصر سه‌شنبه به وقت محلی در این اجلاس حضور یافت و سخنرانی کرد.

همچنین شرکت در نشستی خبری با حضور خبرنگاران رسانه‌های بین المللی آخرین برنامه رئیس جمهور ایران بود که پس از آن، محل اقامت خود را به سوی فرودگاه جان اف کندی و به مقصد تهران ترک کرد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.