تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مرداد 1402 - 7:37
کد خبر : 11423

پاداش قهرمانان قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو پرداخت می‌شود

پاداش قهرمانان قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو پرداخت می‌شود
سرپرست وزارت ورزش و جوانان از پرداخت پاداش قهرمانان و مدال‌آوران پیش از بازی‌های آسیایی هانگژو خبر داد

به گزارش نسیم صبا از مهر، کیومرث هاشمی در بازدید از اردوی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: امروز دومین مرحله رکوردگیری رشته وزنه‌برداری برای حضور در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی هانگژو بود. در مدت زمان کوتاهی که در وزارت ورزش مستقر شدم سعی بر این بوده که با ورزشکاران و مربیان دیدار و از مشکلات آنها مطلع شوم.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: یکی از درخواست‌های مشترک ورزشکاران پرداخت پاداش آنها بود که از دو سال پیش پرداخت نشده است. من هم به آنها توضیح دادم طبق دستور رئیس جمهور قرار بر این شده که قبل از بازی‌های آسیایی پاداش را به ورزشکاران قهرمان پرداخت کنیم.

وی اظهارداشت: بازدید از اردوی ورزشکاران باعث ایجاد انگیزه می‌شود و رسالت ما هم این است که از نزدیک شاهد زحمات و تلاش ورزشکاران و مربیان باشیم. در کنار این عزیزان از ظرفیت پیشکسوتان در رشته‌های مختلف ورزشی استفاده خواهیم کرد.

هاشمی در پاسخ به این سوال که وزنه‌برداران از مشکلات مالی صحبت کردند و آیا ممکن است حمایتی از سوی صندوق حمایت از ورزشکاران صورت بگیرد یا خیر، گفت: صندوق حمایت از قهرمانان یک بحث قدیمی است و این مشکلات به خاطر بودجه آنهاست. صحبت‌هایی که مدال‌آوران و به خصوص المپین‌ها مطرح می‌کنند حرف درستی است. ما باید به دنبال تأمین اعتبار و تقویت صندوق برویم تا از این وضعیت فعلی خارج شود.

هاشمی افزود: هزینه‌های زندگی بالاست، به خصوص در برخی رشته‌های ورزشی که درآمدزا نیستند و ورزش حرفه‌ای ندارند و در بحث باشگاهی هم فعال نیستند. این دسته از ورزشکاران نمی‌توانند قراردادهای کلان داشته باشند بنابراین باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. وزنه‌برداری دومین رشته بعد از کشتی است که افتخارات زیادی کسب کرده است. قطعاً ما هم باید به آنها توجه بیشتری داشته باشیم.

وی در رابطه با گلایه ورزشکاران نسبت به تبعیضی که با فوتبالیست‌ها دارند، خاطرنشان کرد: هر رشته‌ای جایگاه خودش را دارد و باید به آنها رسیدگی شود. نباید رقابتی بین ورزشکاران ایجاد کنیم که نگرانی به وجود بیاید. هر کدام از رشته‌ها در جایگاه خود نیاز به توجه و رسیدگی دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.