تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 - 8:02
کد خبر : 13291

وزیر اقتصاد: ۴۸ شرکت زیان‌ده دولتی سودده شدند/ انتشار صورت‌های مالی ۲۰۰۰ شرکت دولتی تا پایان سال

وزیر اقتصاد: ۴۸ شرکت زیان‌ده دولتی سودده شدند/ انتشار صورت‌های مالی ۲۰۰۰ شرکت دولتی تا پایان سال
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام خبر انتشار ۱۰۰۰ صورت مالی شرکت‌های دولتی در سامانه کدال طی روز جاری، گفت: امیدواریم که تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ بتوانیم صورت‌های مالی ۲ هزار شرکت دولتی یا تحت کنترل بخش عمومی اقتصاد را برای نخستین بار منتشر کنیم.

به گزارش نسیم صبا از وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگویی، در خصوص شفافیت صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی اظهار کرد: همانطور که در خصوص موضوع شفافیت اطلاعات اقتصادی و مالی وعده داده شده بود، می‌خواهیم امکان این را فراهم کنیم که صاحبنظران، متخصصین و عموم مردم ایران یک نظارت مردمی بر این موضوع داشته باشند.

وی افزود: امروز موفق شدیم ۱۰۰۰ صورت مالی مربوط به شرکت‌های دولتی را در سامانه کدال برای عموم مردم منتشر کنیم.

این عدد در شروع به کار دولت مردمی سیزدهم صفر بود، یعنی هیچ اطلاعات شفاف و دقیقی رسماً از سوی شرکت‌های دولتی منتشر نمی‌شد.

خاندوزی گفت: در سال اول دولت صورت‌های مالی بیش از ۳۰۰ شرکت و سال گذشته حدود هزار شرکت منتشر شد و امیدوار هستیم که در سومین سال دولت و تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ بتوانیم صورت‌های مالی ۲ هزار شرکت دولتی یا تحت کنترل بخش عمومی اقتصاد را برای نخستین بار منتشر کنیم.

وزیر اقتصاد گفت: فایده انتشار صورت‌های مالی این است که هم امکان نظارت را فراهم می‌کند و هم اینکه دستور رئیس جمهور در جلسه هیات دولت که انضباط مالی در شرکت‌های دولتی و پاسخگویی و شفافیت بود، محقق می‌شود.

وی اعلام کرد: ناشی از این اقدامات سختگیرانه در حوزه نظارت مالی و انضباط مالی که با دستور رئیس جمهور انجام شد، در سال گذشته ۴۸ شرکت زیان‌ده دولتی تبدیل به شرکت‌های سودده شدند و ۱۲۳ شرکت که زیان انباشته طی سال‌های متوالی داشتند، از زیان انباشته خارج شدند و وارد سودآوری شدند و انباشت سال‌های گذشته آنها سودآور شد.

وزیر اقتصاد توضیح داد: همچنین ۸۳ شرکت دولتی نسبت به سالهای قبل سودده‌تر شدند و ۱۲۳ شرکت دولتی بیش از ۵۰ درصد افزایش سودآوری داشتند که نشان‌دهنده این است که مساله مدیریت و کیفیت عملکرد این شرکتها که دارند اموال دولت را مدیریت می‌کنند، بهبود عملکرد پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: شفافیت ادامه پیدا خواهد کرد و انشاالله بتوانیم در پایان ۱۴۰۲ به عنوان جشن خاتمه شفافیت کامل تمام شرکت‌های دولتی به جز بخش‌هایی که به جهت مسائل نظامی و دفاعی درجه محرمانگی دارند و نباید اطلاعات آنها منتشر شود؛ در مورد سایر شرکت‌ها این کار را به انجام خواهیم رساند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.