تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 فروردین 1403 - 7:53
کد خبر : 16765

نیمی از املاک آموزش و پرورش استان کرمان فاقد حدنگاری هستند

نیمی از املاک آموزش و پرورش استان کرمان فاقد حدنگاری هستند
_مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: نیمی از املاک آموزش و پرورش استان کرمان فاقد حدنگاری هستند.

به گزارش نسیم صبا: سید مهدی هاشمی، عصر چهارشنبه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش کرمان گفت: علی رغم همت جهادی مجموعه ثبت استان کرمان، قریب به نیمی از املاک و مستغلات آموزش و پرورش کرمان فاقد سند مالکیت حد نگار است.

وی افزود: همکاری بعضی دستگاه‌ها با رفع موانع موجب تحقق حدنگاری خواهد شد که در آخرین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال، گزارشی از موانع ارائه و مصوبات خوبی در این زمینه ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه خاستگاه همه ما آموزش و پرورش است، تصریح کرد: تعلیم و تربیت از جایگاه والایی در دین مبین اسلام برخوردار است و مستندسازی املاک آموزش و پرورش به عنوان متولی امر تعلیم و تربیت و صدور اسناد مالکیت مدارس به عنوان سنگر فراگیری دانش، از اولویت‌های جدی این اداره کل می‌باشد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۸۲ فقره سند مالکیت حدنگار برای مدارس و اردوگاه‌های دانش‌آموزی صادر شده است، اما هنوز قریب به نیمی از املاک، فاقد سند مالکیت هستند که عمدتاً ناشی از عدم همکاری برخی دستگاه‌ها در امر صدور اسناد است.

وی افزود: برای رفع این مشکل و الزام دستگاه‌ها به همکاری در پیشبرد حدنگاری، گزارش جامعی در آخرین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال ارائه شد و با اهتمام ویژه رئیس کل دادگستری استان کرمان، مصوبات خوبی در این راستا ابلاغ شده است.

سید مهدی هاشمی گفت: صدور اسناد مالکیت حدنگار برای تمامی پهنه‌های سرزمینی کشور یک تکلیف قانونی است که مورد تاکید جدی مقام معظم رهبری قرار دارد و با جلوگیری از بروز اختلافات ملکی و جرایمی از قبیل جعل و زمین‌خواری به ارتقا بهداشت قضائی می‌انجامد و هرگونه ترک فعل در این زمینه از طریق دادستانی پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: قراردادهای متعددی با شرکت‌های مشاور نقشه‌برداری جهت برداشت املاک دستگاه‌های اجرایی منعقد شده است تا بار مالی تولید نقشه و مستندسازی اراضی و املاک دستگاه‌ها به حداقل برسد و در این زمینه ضرورت دارد لیست جامع املاک فاقد نقشه آموزش و پرورش جهت تهیه نقشه به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ارسال شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.