تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 6:42
کد خبر : 13588

نخستین کنسرسیوم اشتغال کشور در مدار راه‌اندازی

نخستین کنسرسیوم اشتغال کشور در مدار راه‌اندازی
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای از به ثمر رسیدن تلاش‌ها برای ایجاد نخستین کنسرسیوم(مجموعه) اشتغال کشور در کرمان خبر داد و گفت: برنامه راه اندازی این کنسرسیوم روز یکشنبه(فردا) طی تفاهم نامه ای بین این دانشگاه، صنعت و بخش خصوصی باهدف تامین و تربیت نیروی کار به امضا می رسد.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، محسن جهانشاهی روز شنبه در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان بم در جمع خبرنگاران اظهارکرد: این کنسرسیوم ۲ قسمت عمده را شامل می‌شود که دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در راستای ایجاد شغل و حرفه برای فارغ التحصیلان خود طراحی کرده است.

وی بیان کرد: قسمت نخست این کنسرسیوم مربوط به صنایع مرتبط با رشته های دانشگاه فنی و حرفه ای است که دانشگاه با صنایع مربوطه وارد مذاکره و تفاهم نامه ای تنظیم می شود؛ همچنین صنایع و بخش خصوصی نیازمندی های خود را به دانشگاه اعلام می کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: در قسمت دیگر این کنسرسیوم صنعت می تواند تعدادی از دانشجویان یا نخبگان مهارتی ما را قبل از فارغ التحصیلی بورسیه کند، یعنی قبل از پایان تحصیل دانشجو می تواند در آن حرفه و رشته مشغول به فعالیت شود.

به گفته وی روز یکشنبه هفته جاری نخستین کنسرسیوم اشتغال در کرمان امضا می شود و ۱۹ صنعت و بخش خصوصی در استان کرمان با دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تفاهم نامه ای را امضا و مشخص می کنند تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان ما وارد بازار کار شوند.

جهانشاهی عنوان کرد: کرمان اولین استانی است که کنسرسیوم اشتغال آن در حال امضا است و تا به حال به این شکل در هیچ استان دیگری امضا نشده که این کار می تواند الگویی برای سایر استان ها باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای کشور توضیح داد: بیش از ۷۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی حرفه ای در رشته و شغل خودشان مشغول به کار می شوند و همچنین بیش از ۷۰ درصد درس های این دانشگاه عملی هستند مه به همین دلیل دانشجویی که فارغ التحصیل می‌شود نیاز به آموزش دوره های مهارت آموزی ندارد.

به گزارش ایرنا دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در حال حاضر ۲۰۰ هزار دانشجو، بیش از هزار عضو هیات علمی و همچنین ۱۸۱ دانشکده و آموزشکده در سراسر کشور دارد؛همچنین این دانشگاه در بیش از ۱۱۱ شهرستان شعبه دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.