تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 - 6:41
کد خبر : 14202

معاون استاندار کرمان: فرش استان تعاونی قدرتمندی ندارد

معاون استاندار کرمان: فرش استان تعاونی قدرتمندی ندارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: متاسفانه تعاونی قدرتمندی در حوزه فرش این استان نداریم و فعالان فرش و بخش خصوصی هر کدام مسیر جداگانه‌ای را طی می‌کنند، در حالی که فرش کرمان به همدلی و هم‌افزایی نیاز دارد.

به گزارش نسیم صبابه نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، امیر حسن‌زاده در کمیته فرش استان کرمان افزود: برای اینکه فرش استان به روزهای موفق خود برگردد، نیازمند ساختار یکپارچه‌ای هستیم.

وی بیان کرد: بافندگان فرش، هنرمند هستند و برای اینکه این هنرمندان را حفظ کنیم باید جایگاه و حقوق واقعی آنها پرداخت و مشوق‌هایی هم برای آنها در نظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان، شکل‌گیری کمیته‌ فرش در بخش خصوصی را لازم دانست و تصریح کرد: در این صنعت باید زنجیره‌وار کار کرد و از طراحی، بافندگی، تولید، حمل و نقل، فروش، تبلیغات، سایت و غیره را در کنار هم ببینیم.

وی ورود دانش‌بنیان‌ها به حوزه صنعت فرش را نیز دارای اهمیت و تاثیرگذار دانست و افزود: ارتباط علمی و عملی میان دانشگاه‌ها و صنعت فرش باید شکل گیرد.

حسن‌زاده همچنین معرفی کارآفرینان برای استفاده از تسهیلات اشتغال تبصره ۱۸ را مورد تاکید قرار داد و گفت: کمیته امداد، بنیاد شهید، بسیج سازندگی، بنیاد برکت، بنیاد علوی، آستان قدس، سرباز مهارت، امور عشایری، زندان‌ها و اداره کل روستایی، کارآفرینان را برای دریافت تسهیلات معرفی کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.