تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 16:43
کد خبر : 11411

مردم به شایعه افزایش قیمت بنزین توجه نکنند/حمایت از تولید خودروهای برقی

مردم به شایعه افزایش قیمت بنزین توجه نکنند/حمایت از تولید خودروهای برقی
وزیر نفت تأکید کرد با هماهنگی بین وزارت صمت و شهرداری تهران، حمایت از تولید و واردات خودروهای برقی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، «جواد اوجی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت به خبرنگاران گفت: پیش از این وزارت نفت به شهرداری تهران و وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره همکاری برای حمایت از تولید و واردات خودروهای برقی و هیبریدی قول داده بود و خوشبختانه امروز دست ما برای سرمایه‌گذاری در این حوزه باز است.

وزیر نفت درباره چگونگی این حمایت توضیح داد: این حمایت از طریق سوختی که صرفه‌جویی خواهد شد انجام می‌شود و ما می‌توانیم با قیمت فوب خلیج فارس به این مجموعه سوخت بدهیم.

وی درباره میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه اظهار داشت: با توجه به اینکه خودروها هیبریدی می‌شوند، کارت سوخت آنها نصف می‌شود و این میزان نصف سوخت را به قمیت فوب خلیج فارس محاسبه می‌کنیم تا محصولی که صرفه‌جویی شده در اختیار آنها قرار دهیم یا همان میزان صرفه‌جویی شده را به قیمت فوب خلیج فارس به آنها پرداخت کنیم.

اوجی تأکید کرد: این طرح برای نخستین بار است که اجرایی می‌شود و سرمایه‌گذارنی که در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند، حمایت خواهند شد.

زوار اربعین حسینی(ع) نگران تامین سوخت نباشند

وی با اشاره به تمهیداتی که این وزارتخانه برای برگزاری هرچه بهتر اربعین حسینی تدارک دیده است، گفت: وزارت نفت برای استان‌های غرب کشور و شهرهای مرزی سوخت لازم را تامین و ذخیره کرده تا زوار ابا عبدالله الحسین(ع) بدون هیچ مشکل و دغدغه‌ای در اربعین حسینی حاضر شوند.

وزیر نفت تاکید کرد: کارت سوخت درهمه جایگاه‌ها امکان استفاده دارد و هر فردی ۶۰ لیتر طبق مصوبه سابق با قیمت هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۵۰ لیتر با قیمت ۳ هزار و ۵۰۰ تومان می‌تواند استفاده کند و مازاد بر آن از طریق کارت سوخت جایگاه‌ها امکان بهره برداری وجود دارد.

بنزین گران نمی‌شود/ مردم به شایعات توجه نکنند

اوجی درباره حواشی که درباره افزایش قیمت بنزین در روزهای گذشته مطرح شده است، توضیح داد: پیش از این بنده و همکارانم در شرکت پالایش پخش مصاحبه کردیم و برای صدمین بار تکرار می‌کنیم که هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت نیست.

وی با بیان اینکه در تامین بنزین جای نگرانی وجود ندارد، تصریح کرد: پالایشگاه‌های کشور تولید حداکثری برای بنزین را انجام می‌دهند و لجستیک قوی برای توزیع بنزین در ۴ هزار و ۴۰۰ جایگاه سوخت کشور وجود دارد.

وزیر نفت از مردم خواست به شایعات افزایش قیمت بنزین توجه نکنند و یادآور شد: حتی نسبت به سال گذشته به میزان ۱۵۰ میلیون لیتر افزایش ذخیره بنزین وجود دارد.

اوجی با اشاره به کارت‌های سوخت جایگاه داران توضیح داد: بر اساس قانون مجلس در بودجه سال ۱۴۰۲، همه مردم باید از کارت سوخت شخصی در جایگاه‌ها سوخت استفاده کنند. بر همین اساس وزارت نفت به تکلیف مجلس در این خصوص عمل می‌کند. البته در این باره تعداد کارت‌های سوخت کم شده است.

وی ادامه داد: در شروع کار این طرح، ۱۷ درصد مردم از کارت شخصی سوخت خود استفاده کردند و امروز بیش از ۷۵ درصد مردم از کارت سوخت شخصی در جایگاه‌ها استفاده می‌کنند. البته جایگاه داران کارت‌های سوخت در موارد اضطراری که فردی کارت خود را گم کرده یا همراه ندارند، به مشتری ارائه می دهند.

وزیر نفت تاکید کرد: در تمام جایگاه‌های سوخت کشور، بنزین کافی موجود است و هیچ جای نگرانی نیست. البته هیچ جایگاه سوختی حق ندارد به مشتری بگوید که کارت سوخت ندارد و در این باره بازرسان وزارت نفت به تمام جایگاه‌های سوخت کشور سرکشی لازم را انجام می‌دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.