تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1402 - 19:57
کد خبر : 13972

مدیر کل ثبت اسناد کرمان: حدنگاری املاک بهزیستی را با تمام ظرفیت دنبال می‌کنیم

مدیر کل ثبت اسناد کرمان: حدنگاری املاک بهزیستی را با تمام ظرفیت دنبال می‌کنیم
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در دیدار با مدیر کل بهزیستی با اشاره به ضرورت حراست از املاک بهزیستی به عنوان متولی نگهداری از افراد توان‌خواه و آسیب‌پذیر، حدنگاری و صدور اسناد مالکیت این نهاد را از جمله اقدامات اولویت‌دار عنوان کرد

به گزارش نسیم صبا : ظهر امروز سیدمهدی هاشمی با مدیر کل بهزیستی استان کرمان دیدار و در خصوص وضعیت حدنگاری و صدور اسناد مالکیت بهزیستی گفتگو کرد.

هاشمی صدور اسناد مالکیت را سد عظیمی در برابر سوء استفاده افراد سودجو توصیف و خاطرنشان کرد: زمین‌خواران همواره مترصد دست‌اندازی به اراضی و املاک فاقد سند هستند و از این رو اخذ اسناد مالکیت حدنگار، به تثبیت و حمایت از مالکیت افراد و دستگاه‌ها منجر می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از مشکلات ملکی اشخاص حقیقی و حقوقی ناشی از نداشتن اسناد رسمی مالکیت است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بیان داشت: قانون جامع حدنگار مصوب ۱۳۹۳ دستگاه‌های اجرایی را ملزم به تهیه نقشه و اخذ سند املاک نموده، اما با توجه به عدم اقدام بایسته از سوی نهادها و نظر به مطالبه مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت هویت‌بخشی به کلیه پهنه‌های سرزمینی، این اداره کل به موضوع ورود نموده است.

او ادامه داد: با عنایت به اینکه عملیات نقشه‌برداری هزینه‌هایی به دستگاه‌ها تحمیل می‌کند، قراردادهایی جهت نقشه‌برداری رایگان املاک دستگاه‌های اجرایی، با شرکت‌های مشاور نقشه‌برداری منعقد شده است.

هاشمی در خاتمه اظهار داشت: اداره کل بهزیستی لیستی از املاک و مستغلات فاقد سند خود را ارسال نماید تا در اسرع وقت حدنگاری شود

تهیه وتنظیم:رضامحکم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.