تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1402 - 7:27
کد خبر : 14143

بیش از ۶ میلیون پرونده قضایی در کشور، ریشه در قولنامه‌های عادی دارد

بیش از ۶ میلیون پرونده قضایی در کشور، ریشه در قولنامه‌های عادی دارد
سیدمهدی هاشمی در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون کارشناسان با اشاره به مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب در خصوص حدنگاری متر به متر عرصه‌های سرزمینی، به بیان آسیب‌های ناشی از عدم تحقق حدنگاری پرداخت.

به گزارش نسیم صبا, مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اعضای هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان دیدار و در خصوص استفاده از ظرفیت این کانون در زمینه حدنگاری جهادی مناطق جنوبی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

هاشمی اظهار داشت: عدم انجام حدنگاری اراضی و ثبت معاملات املاک بوسیله قولنامه‌های عادی منشأ شکل‌گیری مفاسد گوناگون است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از پرونده‌های مطروحه در محاکم دادگستری ریشه در فاقد سند بودن اراضی و املاک دارد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضائیه در سفر اخیر به استان کرمان یکی از اهداف این سفر را رسیدگی به مسائل و مشکلات ثبتی بیان کرد که بیانگر عقب‌ماندگی سنواتی در این حوزه است.

او ادامه داد: بخش عمده این مشکلات را در شهرستان‌های جنوبی شاهد هستیم که برای رفع این نقیصه، قرارگاه جهادی حدنگاری شهید سلیمانی با تکیه بر ظرفیت ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان‌های سراسر استان، بسیج و دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده است که در این زمینه از کانون کارشناسان رسمی دادگستری به عنوان بازوی توانمند دستگاه قضایی نیز یاری می‌طلبیم.

هاشمی در خاتمه بیان داشت: این قرارگاه فعالیت خود را از شهرستان جازموریان به عنوان محروم‌ترین منطقه استان کرمان آغاز و در ادامه، کار در سایر شهرستان‌های جنوبی دنبال خواهد نمود تا به یاری خداوند با هویت‌بخشی به اراضی و فراهم شدن امکان استفاده از تسهیلات بانکی و سایر مزایای اقتصادی سند مالکیت، غبار محرومیت از چهره این مناطق زدوده شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.