تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آبان 1402 - 6:18
کد خبر : 13071

متقاضیان خرید صنایع‌دستی کرمان تسهیلات دریافت می‌کنند

متقاضیان خرید صنایع‌دستی کرمان تسهیلات دریافت می‌کنند
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان از پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی به متقاضیان خرید صنایع‌دستی در این استان خبر داد.

به گزارش نسیم صبا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، سعید شاهرخی افزود: بودجه‌ای معادل ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تبصره ۱۸ برای این وام اختصاص داده شده تا متقاضیان خرید صنایع دستی از وام ۲۰۰ میلیون ریالی صندوق کارآفرینی امید بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: این وام برای رونق بازار صنایع‌دستی و با سود ۱۳ درصد ارائه می‌شود و افراد در آینده نزدیک می‌توانند از فروشگاه‌هایی که اسامی آنها اعلام می‌شود، خرید کنند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار داشت: تمام شعب صندوق کارآفرینی امید در استان کرمان آمادگی اعطای تسهیلات خرید صنایع دستی را دارند.

وی تاکید کرد: این طرح می‌تواند تاثیر بسیاری در بهبود معیشت تولیدکنندگان و صنعتگران صنایع‌دستی با توجه به مشکلات اقتصادی و تورم حاکم بر بازار داشته باشد.

شاهرخی خاطرنشان کرد: ۷۰ هزار هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی در ۱۰۰ رشته در استان کرمان به صورت انفرادی و کارگاهی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمان به دلیل غنای فرهنگی، سابقه تاریخی و اقلیم های متفاوت دارای صنایع دستی مشهور و پرآوازه ای همچون فرش، گلیم، پته، صنایع فلزی، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و غیره است.

دارستان شهر جهانی گلیم و گلیم شیرکی پیچ سیرجان ثبت جهانی شده و پنج شهر کرمان، راور، قلعه گنج، شهربابک و راین نیز در ردیف شهرهای ملی صنایع دستی قرار دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.