تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 - 6:57
کد خبر : 13771

لزوم ارتقای جایگاه شهرداری‌ها در ساحت سیاسی کشور

لزوم ارتقای جایگاه شهرداری‌ها در ساحت سیاسی کشور
شهردار تهران بر لزوم ارتقای جایگاه شهرداری‌ها در ساحت سیاسی کشور تاکید کرد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، یکصد و هجدهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و ۱۹ شهردار کلانشهر کشور امروز جمعه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۲ به میزبانی شهرداری تهران برگزار شد.

زاکانی در این نشست با تاکید بر لزوم ارتقا جایگاه شهرداری‌ها در ساحت سیاسی کشور، گفت: تأخیر ۲۰ ساله در اجرایی شدن اصول مرتبط با شوراها در قانون اساسی سبب شد، آنگونه که باید جایگاه مدیریت شهری در کشور مورد توجه قرار نگیرد، برای پیشبرد بهتر وظایف خود و خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان لازم است این نگاه تغییر پیدا کند و نقش آفرینی شهرداری‌ها در میدان عمل افزایش پیدا کند.

زاکانی افزود: امروز که دولت سیزدهم به عنوان مجموعه‌ای خدمتگزار همراه با مجموعه مدیریت شهری برای حل مشکلات کشور است، بهترین فرصت برای ماست تا بتوانیم ضمن تعامل این نگاه را اصلاح کنیم. در همین رابطه کارگروه ۴ جانبه‌ای در دولت با حضور نمایندگانی از مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، وزارت کشور، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه تشکیل خواهد شد تا در نتیجه آن بتوانیم آنچه در قانون اساسی به عنوان وظایف شوراها و مدیریت شهری مطرح شده‌است را به نحو احسن اجرا کنیم.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر اخیر مدیریت شهری تهران به چین اشاره کرد و در رابطه با دستاوردهای آن گفت: در نتیجه سفر به چین شرایط مطلوبی برای شهر تهران ایجاد خواهد شد که این شرایط قابل تسری به سایر کلانشهرها نیز است و طرف چینی نیز اشتیاق به همکاری اقتصادی و شهری با طرف ایرانی دارد.

شهردار تهران تاکید کرد: در این سفر سه میلیارد دلار قرار داد تجاری منعقد شد و توانستیم در نتیجه مذاکرات از طرف چینی ۱ میلیارد و ۴۰ میلیون یورو فاینانس با تنفس یک تا سه ساله بگیریم. در قراردادها بنا نیست ما واردکننده صرف از چین باشیم و مطابق تفاهمات صورت گرفته واردات همراه با انتقال تکنولوژی خواهد بود و بناست در کشور با طرف چینی کارخانه‌های مشترکی ساخته شود.

در ادامه شهرداران کلانشهرهای کرمانشاه، یزد، قم، همدان، مشهد، شیراز، کرج، زاهدان، تبریز و…. نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند، تاکید بر جذب سرمایه گذار برای پیشبرد پروژه‌های شهری، تشکیل کمیسیون دیپلماسی شهری با حضور شهرداران، صدور بیانیه مشترک شهرداران کلانشهرها در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، احیای ظرفیت‌های سازمان شهرداری‌ها و تشکیل آن زیر نظر رئیس جمهور، تعمیم دستاوردهای سفر شهردار تهران به چین بر سایر کلانشهرها، بازنگری در ساختار شورای عالی استان‌ها و تخصصی‌تر شدن موضوعات مورد بحث در آن، برقی سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کلانشهرها و استفاده از ظرفیت دیپلماسی شهری برای دور زدن تحریم‌ها از اهم مسائل مورد بحث شهرداران کلانشهرها در این نشست بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.