تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 دی 1402 - 6:04
کد خبر : 14754

لاوروف: احترام بی‌قید و شرط به تمامیت ارضی ایران موضع غیرقابل تغییر مسکو است

لاوروف: احترام بی‌قید و شرط به تمامیت ارضی ایران موضع غیرقابل تغییر مسکو است
وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌ وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: روسیه صمیمانه و صادقانه و بدون قید و شرط به تمامیت ارضی ایران احترام می گذارد و این موضع غیرقابل تغییر مسکو است.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، در گفت وگوی تلفنی سه شنبه شب حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه با سرگئی لاوروف وزیر خارجه فدراسیون روسیه، تحولات مربوط به قفقاز جنوبی، آخرین وضعیت همکاری ها و روابط دو جانبه و برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد رایزنی و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات جاری در قفقاز، از روند مذاکرات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای وصول به یک توافق صلح پایدار استقبال و بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از تثبیت صلح و ثبات در منطقه تاکید نمود.

وزیر امور خارجه روسیه نیز با تبریک به جمهوری اسلامی ایران برای امضای موافقتنامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، آن را گام بسیار مهمی در توسعه روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با روسیه و کشورهای عضو این اتحادیه خواند.

سرگئی لاوروف تصریح کرد: روسیه صمیمانه و صادقانه و بدون قید و شرط به تمامیت ارضی ایران احترام می گذارد و این موضع غیر قابل تغییر مسکو است.

وی همچنین با اشاره به همکاری دو کشور در احداث راه آهن رشت – آستارا و با توجه به انجام همه تشریفات داخلی اجرای این توافق از سوی مسکو، بر عزم کشورش برای تسریع در اجرای این طرح توسعه همکاری ها میان دو کشور تاکید کرد.

طرفین در این گفت وگوی تلفنی بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر تاکید کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.