تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 6:34
کد خبر : 12736

قالیباف در صحن مجلس: ۱۰۰ میلیارد دلار در سال بدمصرفی در حوزه انرژی داریم

قالیباف در صحن مجلس: ۱۰۰ میلیارد دلار در سال بدمصرفی در حوزه انرژی داریم
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قریب به ۱۰۰ میلیارد دلار در سال بد مصرفی در حوزه انرژی داریم که رقم زیادی است و باید شدت مصرف انرژی را کاهش دهیم.

به گزارش نسیم صبا از مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی نوبت عصر روز (دوشنبه ۱۷ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: در اینجا آمده که باید سطح مصرف کل کشور به اندازه سال ۱۴۰۱ حفظ شود، به این معنا که ما باید شدت مصرف انرژی را کاهش دهیم چرا که توان تولید بیشتر نداریم.

وی ادامه داد: حالا بحث بر سر چگونگی انجام این کار است که باید در این مورد دولت و مجلس به فهم مشترک برسند. باید به گونه‌ای تصمیم گیری شود که صرفه جویی به نفع مردم و دولت به صورت توأمان باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قریب به ۱۰۰ میلیارد دلار در سال بد مصرفی در حوزه انرژی داریم که رقم زیادی است، تصریح کرد: ما باید شدت مصرف انرژی را کاهش دهیم.

قالیباف اظهار داشت: از سال ۱۳۹۳ تاکنون چیزی نصیب کشور از بهینه سازی نشده است که بخشی از آن به اشکالات ساختاری و سیاست‌ها برمی‌گردد. ما تا زمانی که ساختار را درست نکنیم، شرایط درست نمی‌شود. اگر بخواهیم صرفاً با افزایش قیمت جلوی هدررفت انرژی را بگیریم، این ظلم به مردم است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.