تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1402 - 4:57
کد خبر : 10620

طرح آب‌رسانی به شهرستان‌های بم و بروات پس از ۱۰ سال وقفه افتتاح شد

طرح آب‌رسانی به شهرستان‌های بم و بروات پس از ۱۰ سال وقفه افتتاح شد
طرح آب‌رسانی به شهرستان‌های بم و بروات که در سفر سال گذشته دولت مردمی به استان کرمان، پس از 10 سال وقفه دوباره فعال شده بود،‌ امروز و پس از گذشت کمتر از یکسال از وعده رئیس جمهور به مردم شهرستان بم افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نسیم صبا:طرح انتقال آب شرب به شهرستان‌های بم و بروات شامل خط لوله به طول ۵۷ کیلومتر، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۹۷۰ لیتر در ثانیه، دو مخزن ۱۰ و ۵ هزار مترمکعبی و ۴۰ کیلومتر خط برق است که فاز اول تصفیه‌خانه این طرح نیز به ظرفیت ۲۵۰ لیتر از مجموع ۱۵۰۰ لیتر بر ثانیه افتتاح شد.
پروژه آب‌رسانی بم و بروات از سد نسا، بیش از ۱۰ سال نیمه کاره رها مانده بود و در حالی که سد نسا یکی از بهترین آب‌های استان را از منشا کوه‌های جبال‌بارز دارد، مردم شهرهای شرقی استان به ‌ویژه بم از دسترسی به این آب باکیفیت محروم بودند.
تأمین، تصفیه و انتقال آب شرب شهرهای بم و بروات به میزان ۲۰ میلیون متر‌مکعب در سال و در فاز توسعه طرح شهرهای فهرج، ریگان و نرماشیر و ۱۴۲ روستای مسیر به میزان حدود ۱۰ میلیون متر‌مکعب در سال هدف (سال ۱۴۲۵)، چشم‌انداز و افق زمانی این طرح است که با توجه به وضعیت نامطلوب کمی و کیفی آب شرب منطقه و تبعات بهداشتی و اجتماعی ناشی از آن، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
این پروژه ۲۴۰ هزار نفر ساکنان شهرهای بم و بروات را تحت پوشش آب شرب سالم و پایدار قرار می‌دهد و فاز توسعه طرح آب‌رسانی به سایر شهرستان‌های شرق استان از جمله فهرج، نرماشیر و ریگان نیز تعداد ۴۲۲ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.