تاریخ انتشار : شنبه 3 تیر 1402 - 4:52
کد خبر : 10532

صدور سند کاداستری بیش از ۱۸۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان کرمان

صدور سند کاداستری بیش از ۱۸۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان کرمان
سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در راستای صدور اسناد مالکیت کشاورزی از زمان اجرای قانون جامع حد نگار ( کاداستر ) کشور مصوب سال 1393 تاکنون181، هزار و 157 هکتار سند مالکیت کاداستری صادر و تسلیم شده و تنها در بهمن ماه سال گذشته 19 هزار و 979 هکتار و در اسفند ماه سال 1401 نیز 58 هزار و 300 هکتار سند مالکیت از اراضی موصوف صادر گردیده که این رشد قابل ملاحظه و چشمگیر می باشد.

به گزارش نسیم صبا:حمدحسن کردستانی در تشریح این خبر افزود: استان کرمان با مساحت ۱۷ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۴۷۷ هکتار وسعت به عنوان پهناورترین استان کشور شناخته می‌شود و با عنایت به آب‌ و هوای چهار فصل و متنوع یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی کشور به شمار می‌آی.

وی با اشاره به این مطلب که ۸۰۵ هزار و ۷۰۱ هکتار از اراضی این استان کاربری زراعی یا باغی دارند، عنوان کرد: از این حیث ظرفیت بالایی برای صدور اسناد مالکیت حد نگاری ( کاداستری ) کشاورزی در این استان وجود دارد.

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان عنوان کرد: بر مبنای بیان مزایای اسناد مالکیت حدنگاری در راستای تشویق مردم با استفاده از ظرفیت صدا و سیما، تریبون نماز جمعه ، مساجد ( برنامه های یک شنبه های روستایی و حضور در مساجد با هماهنگی دهیاری ها و شوراها جهت ترغیب کشاورزان برای اخذ سند مالکیت حدنگاری به صورت هفتگی ) ، تبلیغات محیطی ، ظرفیت فضای مجازی و … در رابطه با لزوم تبدیل اسناد دفترچه ای به حدنگاری اطلاع رسانی های لازم انجام شده است.

کردستانی یادآور شد: بیان مزایای اسناد مالکیت حدنگاری در راستای ترغیب دستگاه های متولی برای اخذ اسند مالکیت از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه به شمار می رود.

وی طرح موضوع و پیگیری در مراجع نظارتی را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: براساس هماهنگی های انجام شده تاکید شده است که سازمان ها در زمینه تثبیت اراضی و مستغلات دولت اقدام نمایند زیرا در صورت عدم ارسال مستندات و ثبت در سامانه ظرف مدت شش ماه ، این موارد به عنوان مجرمانه ترک فعل به دادسرای ویژه کارکنان دولت ارسال می گردد.

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان اظهارداشت: بر مبنای تاکید بر استفاده از ظرفیت درون سازمانی اداره کل ثبت استان کرمان در خصوص اجرای قانون حدنگار ( کاداستر ) کشور تبیین نقشه راه اجرای قانون جامع حدنگار استان کرمان و برگزاری کارگاه هم اندیشی هیات های قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی نیز انجام شده است.

وی به اهم برنامه های مدون و تبیین شده برای تحقق صد در صدی قانون جامع حدنگار ( کاداستر ) اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان برای سال ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد و گفت: این اداره کل با ارائه پیشنهادات متعدد به رییس کل محترم دادگستری و ریاست شورای قضایی و حفظ و صیانت از حقوق بیت المال استان کرمان اقدام به ترسیم نقشه راه در سال ۱۴۰۲ و با تاکید بر سه ماهه نخست سال جاری ( فصل بهار ) نموده است با این توضیح که برای پیگیری موضوعات مصوب تا تحقق و اجرایی شدن کامل آنها ، لازم است با استفاده از ظرفیت معین های حد نگاری پیگیری به صورت شهرستان به شهرستان صورت پذیرد.

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ادامه داد: ترسیم” نقشه راه سال ۱۴۰۲″ به تفکیک هر واحد ثبتی و انعقاد ۱۷ قرارداد در راستای اجرای قانون جامع حدنگار کشور نیز در راستای اجرایی شدن طرح کاداستر اراضی کشاورزی در استان کرمان انجام شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.