تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 تیر 1402 - 5:44
کد خبر : 10988

شورای نگهبان نهادی ریشه دار در تاریخ معاصر ایران است

شورای نگهبان نهادی ریشه دار در تاریخ معاصر ایران است
رئیس مجلس با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: لازم می دانم به عنوان یکی از اعضای مجلس یازدهم از همکاری و هم افزایی بی شائبه یکایک اعضای محترم شورای نگهبان به ویژه ریاست محترم آن شورا تقدیر و تشکر کنم.

به گزارش نسیم صبا ازپایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، دکتر محمدباقر قالیباف در نشست علنی سه شنبه (۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز تاسیس شورای نگهبان با فرمان حضرت امام (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی گفت: شورای نگهبان نهادی ریشه دار در تاریخ معاصر ایران از زمان تصویب اصل تراز اول قانون اساسی مشروطه تا امروز است و وظیفه حفاظت از قانون اساسی و احکام مبین اسلام را عهده دار است.

وی افزود: امام در توصیف اهمیت این شورا فرمودند؛ تشخیص شورای نگهبان میزان است و همه باید آن را بپذیریم، که رهبر معظم انقلاب در مورد این شورا بیان کردند که شورای نگهبان مطمئن ترین دستگاه برای حفاظت و حراست از نظام اسلامی است. لازم می دانم به عنوان یکی از اعضای مجلس یازدهم از همکاری و هم افزایی بی شائبه یکایک اعضای محترم شورای نگهبان به ویژه ریاست محترم آن شورا تقدیر و تشکر کنم، زیرا که خود از نزدیک شاهد تلاش بی وقفه اعضای محترم و بدنه کارشناسی آن شورا برای تسریع در تصویب بسیاری از قوانین به نفع مردم بوده ام.

رئیس قوه مقننه کشورمان ادامه داد: اگر مجلس یازدهم به دلیل تصویب قوانین کارآمد و لازم مفتخر به دریافت عنوان مجلس انقلابی از سوی رهبر معظم انقلاب شده است، این افتخار جز با همکاری صمیمانه و همراهی شورای محترم نگهبان ممکن نبود.

دکتر قالیباف همچنین فرا رسیدن ماه حزن و اندوه ماه محرم الحرام را به همه دوستداران اهل بیت (ع) تسلیت گفت و افزود: امیدوارم همه مردم عاشورایی ایران و عاشقان پرچم سرخ اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر جهان بتوانند از خوان گسترده عزاداری بر مصیبت های حسینی متنعم شوند و برای خود و دیگر همکارانم در مجلس از همه، التماس دعای ویژه دارم. باشد که با دعای شما و کرم بیکران این خاندان، بتوانیم خدمتگزار مخلص این مردم عاشق اهل بیت عصمت و طهارت باشیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.