تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آبان 1402 - 6:44
کد خبر : 13224

سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه در بورس

سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه در بورس
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: صندوق توسعه ملی بر اساس تعهد قانونی تا پایان امسال ۶ هزار میلیارد تومان از طریق صندوق تثبیت، در بورس سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، «مجید عشقی» روز (شنبه) در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل افزود: بازار سرمایه در بُعد نرم افزاری و سخت افزاری براساس ابلاغیه‌های پدافند غیرعامل سعی کرده شرایطی را فراهم کند که آسیب‌پذیری ناشی از بحران‌ها در سامانه‌های معاملاتی و پس از معاملات، به حداقل برسد و معاملات را در شرایط مختلف به صورت روان داشته باشیم.

وی ادامه‌داد: از حیث تمهدیدات سیاستگذاری اقتصادی نیز با تعاملاتی که با مراکز تصمیم‌گیری وجود دارد، آسیب پذیری مربوط به صنایع را به کمترین حد رسانده‌ایم.

رئیس سازمان بورس درباره ریزش شاخص بورس در روز جاری اظهار داشت: نوسان‌های بازار سرمایه دلایل مختلفی دارد و این روزها به دلیل شرایط ریسک سیستماتیک، بازار عکس العمل منفی نشان داده و این مباحث در دفعات و مقاطع مختلف تکرار شده و کنترل می‌شود.

وی همچنین درباره موضوع مولدسازی دارایی‌ها در بورس، گفت: در بحث مولدسازی دارایی‌ها اعلام آمادگی کردیم که همه ابزارهای بازار سرمایه را در اختیار هیات مولدسازی قرار دهیم تا از آن استفاده کنید، یک‌سری تحقیقات جزئی نیز نیاز است که همکاری کنیم.

رئیس سازمان بورس در واکنش به ریزش بورس استانبول و اقدام احتمالی سازمان بورس به ریزش سهام، گفت: این موضوع در شورای‌عالی بورس بررسی می‌شود.

وی خاطرنشان‌کرد: بازار سرمایه در حال حاضر میزبان بالای ۶۰ میلیون سهامدار است که در ابزارهای مختلف سرمایه گذاری کرده‌اند. این افراد شامل نزدیک به ۵۰ میلیون سهامدار عدالت بوده، ۱۰ میلیون سهامدار مستقیم در این بازار حضور دارند و حدود ۷۰۰ شرکت سهام خود را در بازار سهام عرضه کردند.

عشقی اظهار داشت: بازار سرمایه به دلیل نقش حیاتی خود در اقتصاد، نیازمند همکاری همه جانبه در بحث سامانه ها و زیر ساخت‌ها است و در این حوزه نیز همکاری های خوبی با سازمان پدافند غیر عامل داشتیم

رئیس سازمان بورس بیان‌داشت: در روزهای عادی حدود ۲۰۰ هزار نفر و در زمان‌های غیرمعمول حدود ۶۰۰ هزار نفر در این بازار معامله انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه به‌طور معمول به صورت هفتگی مسائل حوزه سایبری را بررسی می‌کنیم، ادامه‌داد: با مشکلاتی همچون حملات سایبری مواجه هستیم که برای دفع این مسائل باید زیر ساخت های خود را ارتقا دهیم، در این راستا نیز همکاری‌های مناسبی با سازمان‌های مربوطه انجام شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.