تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1402 - 6:09
کد خبر : 11751

ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در استان کرمان تشکیل شد

ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در استان کرمان تشکیل شد
رییس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در قوه قضاییه وهمچنین دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: این ستاد به‌خوبی توانسته است، نقش خود را در انتخابات گذشته ایفا کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی پیش از ظهر امروز در اولین جلسه پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی دادگستری استان، بر رصد، پیگیری و پیشگیری از جرایم انتخاباتی تاکید کرد و ابراز داشت: نتیجه اقدامات ما فضای انتخاباتی پرشور، سلامت انتخابات و در نهایت مشارکت حداکثری مردم است و باید اعتماد مردم را مانند همیشه جلب کنیم و در سایه این اعتماد هم مشارکت حداکثری اتفاق بیفتد.

به گزارش نسیم صبا:رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: هیچ مشکلی در برگزاری انتخابات نداریم و نظام جمهوری اسلامی تاکنون انتخابات‌ها را به بهترین نحو برگزار کرده و انتخابات اسفند هم با سلامت، امنیت و رقابت خوب برگزار می‌شود و ملت ایران تو دهنی محکمی به بدخواهان می‌زنند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان همچنین هماهنگی بین ارکان برگزاری انتخابات و شورای تامین استان کرمان را مطلوب ارزیابی کرد و بیان کرد: این فضا باعث می‌شود انتخابات با برنامه‌ریزی دقیق طبق موازین قانونی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در سطح ملی، استانی و شهرستانی باید شکل بگیرد، ادامه داد: دنبال این هستیم با توجیهاتی که به عمل می‌آید و برگزاری جلسات توجیهی که می‌گذاریم، پیشگیری از وقوع جرایم داشته باشیم.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم به‌فضای انتخابات کمک می‌کند، تصریح کرد: اگر اجازه دهیم جرم انتخاباتی اتفاق بیفتد، ممکن است، تبعاتی داشته باشد که اصل انتخابات را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی ادامه داد: در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی دنبال این هستیم که وظیفه پیشگیری را با آموزش و توجیه کردن انجام دهیم و به‌هیچ‌وجه قوه قضاییه قصد دخالت در انتخابت را ندارد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان از اصل اجرا و نظارت در انتخابات سخن به‌میان آورد و افزود: اجرای انتخابات با وزارت کشور و نظارت هم با شورای نگهبان است، بنابراین ما در اجرا و نظارت دخالتی نداریم و فقط از وقوع جرایم پیشگیری می‌کنیم.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان عنوان کرد: به‌تدریج شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان کرمان ایجاد می‌شود تا با جرم احتمالی برخورد کنیم، زیرا نباید اجازه دهیم فضا به سمتی رود که سلامت انتخابات از لحاظ وقوع جرم آسیب ببیند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.