تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1402 - 7:36
کد خبر : 11674

رییس کل دادگستری کرمان: تحویل داوطلبانه سلاح غیرمجاز ارفاق قانونی در پی‌ دارد

رییس کل دادگستری کرمان: تحویل داوطلبانه سلاح غیرمجاز ارفاق قانونی در پی‌ دارد
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه افرادی که به صورت داوطلبانه سلاح‌های غیرمجاز خود را تحویل دهند از ارفاق قانونی و رافت اسلامی بهره‌مند خواهند شد گفت: پس از اتمام این طرح اشد مجازات در انتظار افرادی خواهد بود که اقدام به نگهداری سلاح‌های غیرمجاز می‌کنند.

به گزارش نسیم صبا:حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز شنبه در مراسم معارفه رییس دادگستری شهرستان عنبرآباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به ویژه رجایی و باهنر و هفته دولت افزود: امنیت زیرساخت هر توسعه‌ای محسوب می‌شود و از وظایف نظام جمهوری اسلامی تامین امنیت برای جامعه است.

وی تاکید کرد: امنیت تنها به وسیله نیروهای نظامی، امنیتی و قضایی حاصل نمی شود بلکه امنیت واقعی با همراهی مردم اتفاق می افتد.

حمیدی یکی از مهمترین مولفه‌های ناامنی در جامعه را وجود سلاح‌های غیرمجاز دانست و گفت: طرح جمع اوری داوطلبانه سلاح های غیرمجاز در دستور کار شورای تامین استان کرمان قرار گرفته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان از تمامی سران طوایف، متنفذان، ریش سفیدان و روحانیون خواست که در جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز با مسئولان ذیربط همکاری کنند.

راه‌اندازی دادگاه عمومی در بخش جبالبارز جنوبی

وی درباره مطالبه مردمی راه اندازی دادگاه عمومی در بخش جبالبارز جنوبی نیز گفت: در این زمینه باید طرح توجیهی و مطالعاتی تدوین شود و در صورت اخذ مجوز لازم نسبت به راه اندازی دادگاه در این بخش اقدام خواهیم کرد.

حمیدی ضمن قدردانی از تلاش‌های بیش از یک دهه ابوذر داوریان رییس سابق حوزه قضایی عنبرآباد گفت: علیرضا سالاری رییس جدید دادگستری این شهرستان نیز از قضات خوشنام، متعهد، باتجربه و انقلابی استان کرمان است.

وی اظهارداشت: از مشکلات این حوزه قضایی موضوع کمبود فضای اداری است که ساختمان جدید دادگستری در حال احداث قرار دارد و امیدواریم در سفر پیش روی رییس قوه قضاییه به استان کرمان اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه اختصاص یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.