تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1402 - 6:26
کد خبر : 15012

رییسی: دغدغه دولت سیزدهم اشتغال فارغ التحصیلان است/ خانواده‌ها توقع اشتغال دارند

رییسی: دغدغه دولت سیزدهم اشتغال فارغ التحصیلان است/ خانواده‌ها توقع اشتغال دارند
رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مقوله اشتغال، گفت: خانواده‌ها توقع اشتغال دارند و دغدغه دولت سیزدهم اشتغال فارغ التحصیلان است.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی شنبه شب در شورای اداری زنجان که در جریان دومین سفر استانی به پایتخت شور و شعور حسینی برگزار شد، افزود: اگرچه آمار بیکاری پایین آمده اما اشتغال فارغ التحصیلان دغدغه ماست و باید به دانش بنیان ها فرصت تولید داد.

آیت اله رییسی افزود: امروز همه خانواده ها در حوزه اشتغال توقع و انتظار دارند و راه پاسخ به این تقاضا توسعه خطوط تولید است.

وی ادامه داد: امروز دیدن گلخانه مدرن در زنجان موجب خوشحالی من شد چراکه با این کار توسعه تولید و اشتغال و تقویت دانش بنیان ها و رشد کشاورزی را همزمان شاهد هستیم.

رییس جمهور بر افزایش سرمایه گذاری در کنار افزایش بهره وری به عنوان دو مولفه اثرگذار بر رشد اقتصادی تاکید کرد و افزود: آمار طرح های نیمه تمام احصا شده و تاکید بر به سامان رساندن این طرحهاست.

وی با اشاره به همت دولت در زمینه احیای واحدهای تعطیل تولیدی، گفت: در کانال احیای ۶ هزار واحد راکد در این دولت قرار داریم که باید بیشتر در این خصوص تلاش کنیم.

رییس جمهور با بیان اینکه ما می توانیم در خیلی از حوزه ها به پیشرفت های زیادی دست یابیم، افزود: تحریم ها در برخی حوزه ها محدودیت بیشتری ایجاد کرد و باید پرسید چرا صنایع نظامی ما اینقدر پیشرفته شد طوری که مسوولان کشورها از ما متقاضی دستاوردهای این حوزه هستند.

وی گفت: تحریم مشکلات ایجاد می کند ولی با اراده پولادین و جهادی می توان بسیاری از تحریم ها را خنثی کرد که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: هر حرکت در حوزه تولید تیری بر قلب دشمن است چون دشمن نمی خواهد ما تولیدمان رشد داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید آنقدر آمادگی فنی ما بالا باشد که دشمن نتواند در حوزه ای موجب نا امیدی مردم شود، افزود: با حرف نمی توانیم مردم را امیدوار نگه کنیم بلکه باید با عمل خود مردم را امیدوار کنیم، هرکاری در جهت امیدواری مردم خواست رهبر و خانواده شهداست و عکس آن در جهت خواسته دشمن است.

رییس جمهور افزود: دشمن می خواهد نقاط قوت ما را بپوشاند و مدیران باید همه در جامعه با اقدام و عمل خود به ویژه میان نسل نو امیدآفرینی کنند.

آیت الله رییسی گفت: ملت ما از تحریم ها فرصت ها ساخته است، در این حوزه می توان کارهای بزرگی صورت داد و باید مردم از کارهای ما احساس رضایت کنند که در این صورت دیگر نگران مشارکت مردم در عرصه های سیاسی و سایر حوزه ها نخواهیم بود.

وی در ادامه از همه مدیران استان زنجان، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خبرگان و اصحاب رسانه که برای اجرای مصوبات سفر دور اول همت و پیگیری کردند، تشکر کرد چون شرط سفر دوم اجرایی کردن مصوبات دور اول سفر بود.

رییسی همچنین ضمن تشکر از مدیرانی که در توسعه زنجان در هر دوره ایفای نقش کردند،‌گفت: امروز عرصه و میدان مسوولیت برعهده مدیران قرار دارد و باید ببینند چگونه در محضر خدا، مردم و ارباب رجوع و در سلسله مراتب اداری باید جوابگو باشند که چهار حوزه پاسخگویی است.

رییس دولت مردمی ادامه داد: باید انگیزه اصلی در انجام کارها رضایت خداوند باشد و به او پاسخگو باشیم و خود را در محضر خدا ببینیم که این موضوع در مبانی اندیشه های سیاسی، دینی و فلسفی امام راحل قرار داشت که فرموده بودند عالم محضر خداست.

آیت الله رییسی با بیان اینکه فرصت مسوولیت، فرصت ما نیست بلکه دیگران ما را امین دانستند و آن را به ما محول کرده اند، افزود: بسیاری از فرصت ها در گرو اقدامات به موقع ما مسوولان است و اگر از فرصت داده شده استفاده نشد، فرصت بسیاری را از دست داده ایم.

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه نهضت به سامان رساندن طرح های نیمه تمام در دولت سیزدهم به طور جدی دنبال می شود،‌افزود: این طرح ها می توانست گره گشایی از کار مردم کند و مشکلات را حل کند و باید آنها را یک فرصت دانست.

وی با اشاره به بازدید خود از یک ورزشگاه نیمه کاره در زنجان،‌افزود: برخی بخش های این ورزشگاه به دلیل گذشت زمان علاوه بر رشد هزینه ها دچار مشکل ساختمانی و فنی شده بود و نیازمند استحکام است، بنابراین باید نسبت به فرصت های موجود خود در زمان مناسب پاسخگو باشیم.

رییسی خاطرنشان کرد: روحیه جهادی در انجام خدمت مورد تاکید مقام معظم رهبری است که فرمودند تا قله راهی نمانده و خستگی و نا امیدی ممنوع است که مخاطب آن ما مسوولان هستیم.

رییس جمهور گفت: در خیلی اوقات برای حل مشکلات نیازمند قانون جدید نیستیم و با تعامل و گفت وگوی مدیران بسیاری از کارها قابل حل است.

وی با بیان اینکه مساله بروکراسی را امروز در ادارات شاهدیم، افزود: کار و نظرات کارشناسی با پیچیدگی های خاصی همراه است که باید حل کنیم، نظر کارشناس را باید بگیریم ولی این نباید موجب توقف توسعه و تولید در کشور شود.

آیت الله رییسی اظهار کرد: رشد و توسعه کشور در گرو رشد تولید است و تولید، مشکل کشور را حل می کند و استقلال اقتصادی ما در گرو این مهم است و نباید بگذاریم چیزی مانع این مهم بشود.

‌وی با تاکید بر بهره وری در این خصوص، گفت: باید به میزان امکانات و توانمندی های خود بهره وری داشته باشیم و در جهت افزایش آن در کشور تلاش کنیم.

رییس جمهور گفت: نسخه پیچیدن برای کشور را نمی پذیریم اما از تجربیات دیگر کشورها در حوزه بهره وری باید استفاده کنیم.

وی ادامه داد: پس از انقلاب در جاهایی که جهادی و مبتکرانه حرکت کردیم کارها موفق بوده است در حالی که دشمن این را نمی خواهد و ناکارآمدی ما را خواستار است.

رییس جمهور افزود: هرجا ناکارآمدی است باید آن را علاج کنیم و باید افزایش بهره وری و کارآمدی اداری مورد توجه مدیران باشد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای معادن در زنجان، گفت: این منابع باید مورد استفاده قرار بگیرد و از این ثروت های خدادادی باید به خوبی استفاده کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.