تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1402 - 7:27
کد خبر : 16286

رتبه چهارم اشتغال پایدار کشور به کرمان رسید

رتبه چهارم اشتغال پایدار کشور به کرمان رسید
استاندار کرمان با اشاره به معیارهای مختلف رتبه بندی اشتغال پایدار کشور طی سال جاری گفت: کرمان در حوزه ایجاد اشتغال پایدار کشور در ردیف چهار استان برتر قرار گرفت.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، محمدمهدی فداکار عصر روز سه‌شنبه در ششمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان افزود: افراد شاغل در حوزه کشاورزی استان کرمان سه برابر متوسط کشوری هستند و به همین علت است که ما در فصل پاییز شاهد افزایش آمار بیکاران نسبت به سایر فصل‌ها هستیم.

وی با اشاره به وضعیت درآمد سرانه استان کرمان اظهار داشت: کشاورزی در استان کرمان به حالت مکانیزه و به‌روز نیست و به همین علت درآمد این بخش نسبت به سایر بخش‌ها پایین‌تر بوده و بر میزان درآمد سرانه نیز اثر گذاشته است.

فداکار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحقق ۱۱۳ درصدی اشتغال کرمان عنوان کرد: برخی دستگاه ها با وجود اشتغالزایی، آن را در سامانه رصد ثبت نکردند لذا تا پایان سال حتما میزان اشتغال ثبت شود، در غیر این صورت به ظرفیت‌های استان کرمان ضربه می زند در حالی که به این تعهدات عمل شده است.

وی افزود: آمار اشتغال تایید نشده باید به سرعت تعیین تکلیف شود و خود اداره کار نیز در این حوزه بایستی آمار خود را تعیین تکلیف کند.

استاندار کرمان یادآور شد: یک هزار نفر اشتغال توسط شرکت گهر زمین در بردسیر ایجاد شده و معدن درآلو ۵۰۰ تا ۶۰۰ اشتغال ایجاد کرده اما ثبت نشده است و این آمار باید به میزان اشتغال استان وارد شود.

وی ابراز داشت: اشتغال پایدار با درآمد بالا در استان کرمان اتفاق افتاده اما ثبت در سامانه نمی شود و در این خصوص می توان از تامین اجتماعی کمک بگیریم.

رتبه چهارم کرمان در امنیت سرمایه گذاری و محیط کسب و کار

فداکار با بیان اینکه استان کرمان جایگاه چهارم کشوری را برای نخستین‌ بار در محیط کسب و کار کسب کرد ادامه داد: رتبه چهارم امنیت سرمایه‌گذاری توسط استان کرمان محصول تلاش جمعی بوده و مربوط به یک دستگاه و یا یک فرد نیست لذا دستگاه‌های مختلف در این بخش پای کار بودند.

وی با اشاره به بهبود فضای استان کرمان در سرمایه‌گذاری اظهار داشت: در زمینه رفع مشکلات پروژه‌ها ورود کردیم به عنوان نمونه مشکل پروژه ای با سرمایه‌گذار خارجی را به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و رییس کل دادگستری کرمان به صورت میدانی رفع کردیم.

استاندار کرمان اضافه کرد: در این خصوص حمایت از سرمایه‌گذاران زمینه افزایش رتبه محیط کسب و کار را در استان کرمان محقق کرده، ضمن آنکه انگیزه‌ای برای سایر سرمایه‌گذاری‌ها ایجاد کرده است.

همچنین در این نشست وضعیت اشتغال، پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸، فضای کسب و کار و روند توسعه در استان کرمان بررسی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.