تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 شهریور 1402 - 9:39
کد خبر : 11930

رئیس کل دادگستری کرمان: ۱۸ محکوم به قصاص در کرمان از اعدام رهایی یافتند

رئیس کل دادگستری کرمان: ۱۸ محکوم به قصاص در کرمان از اعدام رهایی یافتند
رئیس کل دادگستری کرمان به استقبال خوب کرمانی‌ها از پویش مردمی «به احترام امام حسین (ع) می بخشم» اشاره کرد و گفت: در ۱۸ ماه گذشته ۱۸ محکوم به قصاص از اعدام نجات یافتند.

به گزارش نسیم صبا : حجت الاسلام ابراهیم حمیدی با اشاره به نجات ۱۸ نفر طی ۱۸ ماه از قصاص، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: احکام این ۱۸ نفر محکوم به قصاص قطعی و لازم الاجرا بود که با همت و از خودگذشتگی خانواده‌های اولیای دم، استفاده از پویش‌هایی نظیر «به عشق امام حسین می بخشم» و ترویج فرهنگ صلح و سازش این افراد از اعدام رهایی یافتند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان کرد: دادگستری کرمان از ابتدای سال ۱۴۰۱ حدود پنج پویش مردمی در مناسبت‌های مختلف در نظر گرفته است، که بیشتر آنها در مناسبت‌های مذهبی مثل شهادت ائمه اطهار، ماه محرم، شهادت امیرالمومنین و غیره بوده است.

وی افزود: البته دادگستری کرمان به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیما نی نیز پویش «به عشق حاج قاسم می بخشم» راه اندازی کرده است.

رئیس کل دادگستری کرمان اظهار داشت: پنجمین پویش از ابتدای محرم امسال شروع شد و تا پایان صفر نیز ادامه دارد که مجموع این پویش‌ها دستاوردهای خوبی برای مردم و دستگاه قضائی داشته است.

وی بیان داشت: در پویش «به عشق امام حسین علیه السلام می بخشم» که از محرم امسال اطلاع رسانی و اعلام شده است، پنج نفر با جلب رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافته و از زندان آزاد شدند.
وی افزود: از ابتدای اجرای این پویش‌ها ۸۱۵ نفر از زندان‌های استان رهایی یافتند که ۱۷۵ نفر از آزادشده‌ها مربوط به ماه محرم و صفر امسال و در راستای پویش «به عشق امام حسین می بخشم» بوده است.

رئیس کل دادگستری کرمان اظهار داشت: طی ۱۸ ماه گذشته ۲ هزار و ۹۲۲ پرونده زندانی‌دار از آمار پرونده‌های دادگستری و زندان کم شده که ۵۹۵ مورد از این پرونده‌ها مربوط به ماه محرم و صفر امسال و در قالب پویش «به عشق امام حسین (ع) می بخشم» بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.