تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 اسفند 1402 - 7:32
کد خبر : 16324

دولت سیزدهم همه رکوردهای ارائه خدمات را جابه‌جا کرد

دولت سیزدهم همه رکوردهای ارائه خدمات را جابه‌جا کرد
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت سیزدهم توانسته همه رکوردها در ارائه خدمات در همه حوزه‌ها را جابه‌جا کند و علی‌رغم همه محدودیت‌ها، نتایج به گونه‌ای است که می‌توانیم به آن افتخار کنیم.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، داود منظور شامگاه چهارشنبه‌ ۱۶ اسفند ماه در نشستی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: به جهت کارهای خیلی بزرگی، شایسته و قابل تقدیری که در بخش درمان و بهداشت در سال جاری هم انجام شده، تشکر می‌کنم.

وی افزود: از نزدیک شاهد تلاش‌های وزیر بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی حتی در ایام تعطیل هستیم و به تبع همه در حال یک کار جهادی هستند که نتیجه آن رضایت مقام معظم رهبری است که اخیرا کادر بهداشت و درمان کشور مورد تقدیر قرار گرفتند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سازمان برنامه و بودجه خود را خادم همه بدنه اجرایی کشور می‌دانیم و افتخار ما این است که بتوانیم از کارهای بزرگی که در همه بخش‌ها انجام می‌شود، پشتیبانی کنیم.

منظور ادامه داد: خوشبختانه دولت سیزدهم توانسته است رکورد ارائه خدمت در همه حوزه‌ها را جابه‌جا کند و علی‌رغم همه محدودیت‌هایی که با آن مواجه هستیم، نتایج به گونه‌ای است که می‌توانیم به آن افتخار کنیم.

وی بیان کرد: حوزه سلامت پیشانی خدمات دولت است و مردم به آن توجه بسیار دارند و همه با آن درگیر هستند به طوری که فرد از تولد تا زمان مرگ با بهداشت و درمان سروکار دارد.

معاون رئیس جمهور اصافه کرد: خوشبختانه در حوزه پزشکی و درمان چه در بخش تجهیزات و ظرفیت‌های کالبدی مانند بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و… و چه به لحاظ نوع ارایه خدمات و کیفیت، امروز جز کشورهای سرآمد هستیم.

منظور با اشاره به نوع و کیفیت خدمات پزشکی در کشور، گفت: در بحث توریست سلامت توانستیم امسال بر اساس آخرین گزارش وزیر بهداشت یک و نیم میلیون نفر گردشگر سلامت داشته باشیم.

وی تاکید کرد: امروز دانشگاه‌ها هم برای داخل نیرو تربیت می‌کند و هم در جذب تعداد دانشجویان خارجی جزو مفاخر هستیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان داشت: به لحاظ تامین تجهیزات و تامین دارو به خصوص در داروهای نو ترکیب و تامین مایحتاجی که کشور نیاز دارد، توانسته‌ایم به مرزهای خودکفایی برسیم.

منظور گفت: باید به این سطح از توانمندی در کشور افتخار کنیم و امیدواریم بتوانیم این راه را ادامه دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: در برنامه هفتم با همکاری وزارت بهداشت، ظرفیت‌های جدید و خوبی برای حوزه بهداشت و درمان ایجاد شده که می‌تواند تحول در نظام سلامت را ارتقا دهد.

وی تصریح کرد: امیدوار هستیم از ابتدای سال آینده که وارد اجرای برنامه هفتم می‌شویم از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم؛ البته در لایحه بودجه سال آینده هم پیش‌بینی‌های خوبی برای این بخش و اساتید دانشگاه دیده شده است.

منظور گفت: اعتقاد داریم که باید بتوانیم برای جذب و نگهداشت نیروی انسانی ماهر، نخبگان، اساتید و تمام کسانی که در حوزه پزشکی فعالیت می‌کنند، رضایتمندی همه آنها را تامین کنیم تا با انگیزه و پرتوان به خدمت رسانی ادامه دهند.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: در جریان محدودیت‌های دانشگاه علوم پزشکی کشور هستیم و در حال حاضر وضعیت تعامل بیمه‌ها با بیمارستان‌ها مناسب نیست که محدودیت‌هایی ایجاد کرده است؛ البته منابعی که دولت باید تامین کند هم در حدی نیست که همه نیازها را پاسخ دهد.

وی تاکید کرد: البته اتفاقات خوبی افتاده و امسال نسبت به سال گذشته به لحاظ میزان تامین اعتبارات از محل بودجه عمومی و یا درآمدهای اختصاصی بخش درمان، رشد قابل ملاحظه‌ای را داشته‌ایم.

منظور اعلام کرد: مجموعه تخصیص‌ها از محل همه ظرفیت‌های بودجه‌ای و درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت در سال گذشته ۲۳۷ هزار میلیارد تومان بود که برآورد امسال ۳۲۰ هزار میلیارد تومان است، یعنی حدود ۸۰ هزار امسال افزایش داشتیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: باید تلاش کنیم تا تامین مالی پایدار و گسترده‌تری را انجام دهیم تا بتوانیم هم به لحاظ ظرفیت‌های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی و هم بخش سلامت را ارتقا دهیم.

وی همچنین از تخصیص ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح دارویار تا پایان بهمن ما امسال خبر داد و گفت: ۳۵ هزار میلیارد تومان آن به داروخانه‌ها و زنجیره توزیع دارو پرداخت شده که ۵ هزار میلیارد تومان دیگر هم در دست پرداخت است.

منظور با اشاره به تخصص ارز دارو، بیان کرد: باید از آقای فرزین، رئیس کل بانک مرکزی برای تخصیص ارز دارو تشکر کرد که در تخصیص‌ها این بخش را در اولویت قرار دادند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.