تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 - 6:32
کد خبر : 14821

دولت به دنبال کاهش تنش آبی در کشور است

دولت به دنبال کاهش تنش آبی در کشور است
معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: دولت در پنج جبهه به دنبال کاهش تنش آبی در کشور است و از ابتدای شروع فعالیتش به سمت انتقال آب دریا حرکت کرد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، محمدحسینی در سخنرانی خطبه‌های پیش از نمازجمعه اصفهان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای دولت فرمودند اطلاع رسانی خدمات دولت بیش از گذشته تبیین شود.

وی افزود: دولت سیزدهم در ابتدا با مشکلات و مسائل مختلفی روبرو بود و بلافاصله بعد از اخذ رأی اعتماد اعضای هیئت دولت از مجلس شورای اسلامی، بسیج همگانی دولت برای حل مشکلات آغاز شد و با افزایش صادرات غیر نفتی و احیای کارگاه‌ها و کارخانه‌ها شرایط کشور رو به بهبودی رفت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اخیراً دولت سیزدهم را دولت کار و فعالیت خطاب کردند، دولت سیزدهم در مبحث احیای مراکز تولیدی و کارخانه‌ها فعال عمل کرد و طبق آمار امروز حدود ۶ هزار و ۵۵۳ واحد تولیدی راکد احیا کرد که حدود ۴۳۲ واحد از این تعداد مربوط به استان اصفهان است و در این راستا حدود ۱۲۵ هزار شغل برای جوانان ایجاد شده که این آمار باعث کاهش آمار بیکاری در جامعه شده است.

وی در خصوص مسکن با اشاره به اینکه زمین برای ساخت حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته است، تصریح کرد: کمبود احداث مسکن در سال‌های گذشته از این طریق جبران می‌شود.

حسینی با توجه به تاکید رهبر انقلاب بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان، گفت: دولت زمینه توسعه کیفی این مراکز فناوری را فراهم کرد، در این راستا شاهد رشد ۲۱ درصد ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در استان اصفهان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت از ابتدای شروع فعالیتش با معضل تنش آبی در تمام کشور مواجه شد، بر همین اساس دولت به سمت انتقال آب دریا حرکت کرد، در این راستا پروژه خط اول انتقال آب خلیج فارس به گل گهر سیرجان آغاز شد و تا به امروز حدود ۹۶ درصد پیشرفت داشته است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: همزمان پروژه خط دوم انتقال آب به وسعت ۷۳۰ کیلومتر به استان‌های کرمان و یزد به موازات خط اول آغاز شد و تا امروز حدود ۸۷ درصد پیشرفت داشته است، خط سوم پروژه انتقال آب به استان اصفهان برای مصارف صنایع به موازات خطوط قبلی به وسعت هزار و ۱۰۰ کیلومتر آغاز شده است، خط چهارم آب رسانی مربوط به انتقال آب از دریای عمان به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بوده که امروز با پیشرفت ۱۳ درصدی در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: خط پنجم آب رسانی نیز مربوط به استان فارس و بخشی از استان هرمزگان است، دولت در پنج جبهه امروز به دنبال کاهش تنش آبی در کشور است.

حسینی تصریح کرد: در مبحث کاهش رشد نقدینگی دولت اقدامات مؤثری انجام داده است و طبق آمار رشد نقدینگی از ۴۲.۸ درصد به ۲۶.۲ درصد کاهش یافته است که قطعاً نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.